Gedichten check: Diep in zee gezonken-myn verleden
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ironic Berichten: 93 |
Noch beroemt, noch berucht, ben ik Niemand die mijn zinken ziet Zonder wrok, zonder hebzucht, leef ik Nee, zelfs een zucht heb ik niet Zelfs angst en paniek ontvlucht, ben ik Door de rust die de zee mij biedt Al jaren ademend zonder lucht, leef ik Luisterend naar het golvenlied Al zinkende wachtend ... Al zinkende wachtend op een kracht Een kracht die deze donkere zee Zou doen schitteren van vreugde en pracht En mij zou laten leven. Een kracht als vriendschap laat je lichaam gloeien van warmte Die je beschermt, veilig en geborgen houdt Maar het duistere zeewater houdt me koud Een kracht als waardering straalt licht op het oppervlak Om je te aanschouwen als je uit het water schiet Maar zo hoog uit het water, daar kom ik niet. Een kracht als liefde is misschien nog de belangrijkste Innerlijke vreugde en passie die je overal aantast Maar zelfs de liefde wordt door de duistere macht verrast De warmte overal stralend, Het oppervlak overal belicht, Bleef ik dalend Door gebrek aan liefde werd ik overmeesterd Omringd door duisternis en donkere gedachten Knagend als bijtend zuur aan jezelf Enkel op het einde te moeten wachten Net voor ik de bodem raakte, de wereld verliet En het lichaam van mijn persoon ineen zou storten Waarbij iedereen die mij licht en warmte gaf Overspoelt zou worden door de zee, het verdriet Net daarvoor ontmoette ik jou Jij, de kracht, die mij ontbrak ’t zal niet gemakkelijk zijn, de zee te trotseren Niet nu, niet morgen en zeker niet later. Maar met de 3 krachten verenigt, vooral dankzij jou Houden we het hoofd wel boven water. ------------------------------------------------------------------- Dit is mijn leven de laatste jaren geweest, nu het beter gaat kan ik er eindelijk over schrijven en praten. Reacties zijn zeer welkom -Ironic- ------------------------------------------------------------------- |
| reactie 1
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
mooi verdrietig diepzinnig gedicht! groet droomster |
| reactie 2
|
|
|
Ironic Berichten: 93 |
Bedankt doomster dat is precies hoe het gedicht is ! -Ironic- |