Gedichten check: Nog meer gedichtjes van Roos.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Nog eentje, op basis van leuke reacties. Weliswaar vraag ik weer, mocht je er een reactie bij zetten, wil je er dan bij zetten bij welk gedicht? -- Gedicht 1: De mooie vriendschap die ik zag, Op die zachte, liefdevolle dag, Ik dacht, een vriendschap voor het leven, Maar hij wendde zich en ging, Toch wacht ik hier op hem. Ik heb het hem vergeven. En eeuwig, Tevergeefs, Ik wacht, Omdat ik hoop, en altijd dacht, Dat hij terug zou keren. En op een dag, daar zweer ik bij, Keert hij berouwvol terug naar mij, Dan komt hij mijn pijn verzachten. Dan wijd hij zich aan eenzaamheid, Betuigt zijn liefde, en zijn spijt, En daarom blijf ik wachten. Wetend dat dat het enigste is wat nog rest. De tijd stopt, maar klokken tikken door. -- Gedicht 2: Was het een afscheid zonder vaarwel? Want waar was jij, Toen ik je had verwacht, Uiteindelijk mezelf had bedacht, En staand op de uitgestrekte vlakte, Zocht naar warmte, aangeslagen, Zachtjes dag fluisterde, Tegen niemand in het bijzonder? Ik wou wel, Maar kon mezelf niet helpen. Het was tenslotte een afscheid, En geen vaarwel. Dus het hoofdstuk eindigt hier, Want de pagina's van een boek, Zijn niet altijd smetteloos wit. -- Gedicht 3: Onkruid tussen de herinneringen, Waar het leven niet kan bloeien. - Zwarte tranen in het stof gevlochten, En meegenomen door de wind. Ik zie het wel, Maar kan er niets aan doen. Niet meer. Ver in jou, Valt de regen elke dag. Zonder dat we ooit een druppel voelen. - Bloedende gedachten sterven opnieuw, In een poging tot herleven. Nog steeds. Het verleden danst over alle verlaten zeeen en, Vergane dromen. Als de dag van gister, Zie je morgen. Wegrennen heeft geen zin, De schaduwen volgen wel. -- Gedicht 4: Laat me niet het antwoord, Maar de vraag zoeken. Wat ik weet is dat ik, Niet weet wat ik wil. En niet wil wat ik weet. En niet zoek wat ik vind. Ik ontken wat ik zie, En beken wat ik niet weet. - Alsjeblieft, Stuur me zonder woorden- -- Gedicht 5: Verlaten en alleen, Als in de nevel, Druppels mijn gezicht versieren. Zonder te weten hoe het verder moet, Twijfel ik of ik huil, Of als mijn ogen regenen. Het maakt niet uit, Ik heb mijn kans verspild. -- Gedicht 6: Inkepingen in mijn huid, Gloeiende striemen, Blauwe plekken. Het is mijn eigen schuld, Ik heb het er zelf naar gemaakt. Ik kijk naar beneden, Het is hoog. Erg hoog. Maar het is het waard. Ik wil hier niet zijn, Ik wil niet zijn wie ik ben. -- Gedicht 7: Verdring mijn gedachten, Die spoken in het niets. Ik wil niet toegeven dat dit het zoveelste gevecht is, Die ik verlies. Ik kan het niet geloven, Wil niet dat iemand het ziet, De waarheid schuilt onder alle leugens, En verbergt mijn verdriet. Verdring m'n gedachten, Als alle momenten samenkomen in een moment, En dat is nou net het moment, Waarin jij zo dicht bij me bent. -- Gedicht 8: Een litteken laat zijn sporen na, In mijn herinneringen. Mijn uitzicht is niet langer vlekkeloos, Maar uitzichtloos. Ik leefde voor je, Zoals ik nu voor je sterf. -- Gedicht 9: Jarenlang, tot in het diepe versleten. Ze heeft je gebruiksaanwijzing, Uit haar hoofd geleerd net als bijbelse verhalen. Ze wou vrij van zonden leven, - Zonder zonden geen vergeving. Dat waar ze zo naar verlangde. Je tekende haar met overdaad en vraatzucht, Krasjes in haar armen, hebberig als je was. Ze was te klein, dat wist je. Als ze langzaam aan je vastroest, Weet je zeker dat ze blijft. Ze wil je niet. Nooit meer. Ze heeft geen keus. Nu vloeit haar bloed, met alle woorden en gedachten, Die nog moeten slijten om, Je kwijt te raken. Je bent dan wel weg, Maar huist nog in haar herinneringen. -- Gedicht 10: Ik kan niets vasthouden, Toch hou ik van die heimwee, Van de eenzaamheid in mijn bedstee, Luisterend naar de lege woorden, Waarachter ik me al die tijd heb verschuild. Uiteindelijk ben ik stilletjes verdronken, In tranen die ik jarenlang heb gehuild. Als een boom die zijn blad verliest, Laat ik ze los. De tijd verloopt, verguist, En nestelt zich daar waar mijn gedachten niet langer huist, Ik kan niets vasthouden, Omdat ik niets los kan laten. -- Er is vast geen pipo die alles heeft gelezen, maar toch bedankt. |
| reactie 1
|
|
|
Marcoo Berichten: 818 |
Hee Roos, Ik heb ze wel allemaal gelezen omdat ik echt onder de indruk ben wat van je allemaal schrijft. Je zinnen zijn gewoon wauw! Jij moet ze ook laten uitbrengen, je bent zo talentvol Roos!! Groetjes Marco |
| reactie 2
|
|
|
Ik ben niet talentvol, mensen maken je talentvol. Dit klinkt niet zoals ik het bedoel, maar je snapt me wel. Liefs |
| reactie 3
|
|
|
Maar toch vind ik jou op jezelf wel talentvol! Heb je wel eens gekeken wat jij schrijft bijvoorbeeld en een simpel voorbeeld; wat ik schrijf. Dan moet je niet kijken naar de inhoud, maar alleen al naar de zinnen en de woorden. |
| reactie 4
|
|
|
Ja, dat heb ik gedaan. Dan gebruik jij toch moeilijkere zinnen, en moeilijkere woorden, met meer inhoud? |
| reactie 5
|
|
|
Nope, zeker weten van niet. Maar daar ging het me ook niet om; je moet inzien dat je echt keigoed schrijft! Je schrijft 10x beter dan een gemiddelde dichter, zeker! |
| reactie 6
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 333 |
Hej ff een klein vraagje... je hoeft er niet op te antwoorden. Maar geloven jullie in God xx |
| reactie 7
|
|
|
Hee, Ik geloof niet zo zeer dat er een god is, wel dat er wat meer is dan wij zelf denken. Is dat een goed antwoord? |
| reactie 8
|
|
|
ej okee!! dan week genoeg! ik geloof namelijk wel dat er een God is. xx |
| reactie 9
|
|
|
hoezo wilde je dat trouwens weten dan? |
| reactie 10
|
|
|
Gwoon! dan weet ik wat ik aan je heb! als ik bijvoorbeeld een gedicht daarover neer zet! snaps??? Ik hoop dat je me een beetje begrijpt!! egt niet verkeert bedoelt!! xxx |
| reactie 11
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Roos, super mooie gedichten! Vooral 7 en 8 vind ik super mooi! xx |
| reactie 12
|
|
|
@ Linos; Nee, ik geloof niet in god, ook nooit gedaan, waarom weet ik precies niet. Ik geloof wel in geesten, heeft niet met je vraag te maken, maar leuk om erbij te vermelden.. @ Katinka; Bedankt voor je reactie! |
| reactie 13
|
|
|
wat geloof jij van geesten dan??? die kunnen/doen toch niets?? of heb ji jwel eens wat gemerkt??? xxx |
| reactie 14
|
|
|
ken je glaasjedraaien? Heel bizar en onverklaarbaar! |
| reactie 15
|
|
|
@ linos; Ik heb ze zelf gezien. Genoeg bewijs lijkt mij? |