Gedichten check: Anders als anders
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Marcoo Berichten: 818 |
Zo stil, zo bang. Is afgang. Zo vreemd, zo apart. In mijn hart. Vervullen en wachten. Tekort aan krachten. Machteloos en radeloos. Is genadeloos! Anders vinden. Anders voelen. Maar soms toch dezelfde doelen. Twee gedachtes, een missie. Een lichaam, twee zielen. Vallen en opstaan. Liggen en kruipen. Verzuipen. Bouwen en afbreken. Opbreken. Moed en angst. Kort en het langst. Duim omhoog. Als pijl en boog. Hyper en laconiek. De combinatie maakt je doodziek. Twee zielen, een vreugd. Een lichaam bij een missie deugt! Ademen en doorstomen. Daarmee onrust voorkomen. Overleven en leven. En vooral de kracht niet begeven. |
| reactie 1
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
mooi gedicht hoor!gr doomster |
| reactie 2
|
|
|
Dankjewel! Grt Marco |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Mooi gedicht! Erg mooi zelfs, ik vind het alleen zonde dat je de regels zo snel afbreekt. Soms kan dat juist kracht zetten achter de boodschap, maar ik zou dit gedicht eigenlijk ook nog wel een keer willen zien in wat langere zinnen, zonder dat het steeds afgebroken wordt! Liefs. |
| reactie 4
|
|
|
Bedankt voor je reactie! Ik heb er juist bewust voor gekozen, zodat het kort én krachtig is. Maar ik snap jouw redenatie ook heel goed! Goede tips trouwens! Groetjes! |
| reactie 5
|
|
|
MojaHeijne Berichten: 57 |
echt een heel mooi gedicht marcoo Moja |
| reactie 6
|
|
|
MiekieMouse Berichten: 435 |
Echt een super mooi gedicht ! Ik vind het juist goed dat het neit te lange zinnen heeft daardoor leest het prettiger Je hebt het echt goed verwoord xxx |
| reactie 7
|
|
|
Ik ben blij dit te lezen, dat geeft wat vertrouwen in dat ik het toch wel aardig kan. Ik had eigenlijk weinig reacties verwacht eerlijk gezegd Ik zit alleen nog te twijfelen of ik het ook op 1001gedichten.nl ga zetten, want dan kunnen ook bekende meelezen... Nogmaals bedankt, Groetjes Marco Zijn er nog meer mensen die hun mening willen geven over dit gedicht? Ben wel benieuwd naar de reacties |
| reactie 8
|
|
|
ringeling2 Berichten: 29 |
Heel moooiii, vooral voor een nederlans gedicht waar ik normaal gesproken niet zo van hou.. maar echt thumps up! keep on the good work, Greetz, Ring! |
| reactie 9
|
|
|
Dankjewel, waar ik dan zo benieuwd naar ben. Wat maakt dit gedicht voor jou zo bijzonder? Ik snap dat je het gedicht mooi vind, maar wat maakt het speciaal? (dan kan ik dat meenemen voor het makenvan andere gedichten!) Grtz Marco |
| reactie 10
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Mooi! Ik weet niet precies, maar het komt bekend voor... Echt knap! xx |
| reactie 11
|
|
|
Dankjewel! Wat komt er je trouwens bekend in voor? Kun je je er goed in verplaatsen of denk je dat ik zinnen heb overgenomen van iemand anders. Mocht je dat denken (dat laatste), dan kan ik je zeggen dat het niet zo is Groeten Marco p.s.; bedankt voor je leuke reactie, dat kan ik echt waarderen |
| reactie 12
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Nee niet dat je het hebt overgenomen ofzo hoor! Dat bedoelde ik echt niet! Ik weet het niet precies, het is ongeveer zoals ik me voel... Echt knap! Heb je nog meer gedichten zoals deze? xx |
| reactie 13
|
|
|
Okee, het is in iedergeval wel fijn te horen dat er meerdere mensen zijn die zich in dit gedicht kunnen inleven. Kun je me ook aangeven wat je er precies in herkent? Ik heb nog meerdere gedichten (ik heb ze ook op deze site gezet, als je zoekt op "afscheidingsmaatschappij", "draaimolen", "vermoeidheid" kom je op mijn gedichten uit. Ben dan ook wel benieuwd wat je daar natuurlijk van vind! Groetjes Marco p.s.; ik ga jouw gedichten ook even lezen, misschien herken ik me dáár wel weer goed in! |
| Naar boven | |