1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Mening Graag :)

datum 19-04-09 10:06
startpost
MiekieMouse
Heey allemaal,
Ik weet dat het eigelijk niet veel te maken heeft met gedichten, maar ik wil graag een boek schrijven ( waar ik ook gedichten in verwerk) en nu is mijn vraag aan jullie wat voor boeken lees jij? ( want ik heb nog geen onderwerp )

Alvast bedankt allemaal !!!
x
datum 19-04-09 14:22
reactie 1
Melissa-x
Misschien neem je best meerdere onderwerpen. Een beetje romantiek en een beetje geweld. Dan heeft iedereen toch iets

Ik ben trouwens vooral favoriet van komische en romantische verhalen
datum 19-04-09 19:53
reactie 2
MiekieMouse
Bedankt voor je reactie !
In middels weet ik waar ik over ga schrijven maar nog niet in welke stijl ... ik heb 2x het zel(R)fde stukje geschreven mrin een andere stijl willen jullie zeggen wat je beter vind?

MANIER 1 :
Ik kijk uit het raam, maar zie niks. Ik zie niet eens de sterren waar ik normaal uren naar kan kijken. In mijn ogen vormen zich tranen. Ik voel hoe er een traan over mijn wang rolt

MANIER 2:
Linda kijkt uit het raam, doelloos. Over haar wang rolt een traan.
Ze zegt niks, ze staart alleen.

MENING???
datum 21-04-09 21:43
reactie 3
Verwijderde gebruiker
het ligt eraan hoe je het wil overbrengen.. ik de 'linda' vorm of in de 'ik'vorm.. ik ben ook bezig met een verhaaltje maar ik struikel nog steeds over die 2 vormen.. want ik wissel ze af en dan klopt het verhaal niet meer.
ik vind zelf manier 2 wel mooi maar die is wel erg afgezaagd.. die zou ik wel kiezen maar dan wel wat nader omschrijven net als in manier 1..

XxX liinda!
datum 22-04-09 16:25
reactie 4
MiekieMouse
lindah bedankt voor je reactie
Ik zelf ben al begonnen met het schrijven van het verhaal op manier 1 en het een succes !!! de een na de ander is positief dus misschien wordt het ooit uitgegeven

doeiiixxx
datum 22-04-09 20:37
reactie 5
ashley
ik zou juist manier 1 kiezen
dat stukje spraak mij veel meer aan
het linda stukje deed mij niet zoveel

ik lees zelf graag Jane Austen boeken.

xxx
datum 22-04-09 22:55
reactie 6
nadine71
hoii

ik zou ook manier 1 kiezen
bij manier 2 denk je o w tis linda maar

maar bij manier 1 kan je het zelf ook zijn

xx
datum 23-04-09 15:41
reactie 7
MiekieMouse
Mensen echt heel erg bedankt Ik heb hier veel aan ... ik ga ook deel 1 proberen ... vind ik persoonlijk ook beter
datum 24-04-09 20:04
reactie 8
reneeeetje-1995
ik zou ook manier 1 kiezen,
k heb ook al eens een verhaal geschreven en ook vanuit de ik-persoon geschreven, dan heb je meer het idee dat je het verhaal zelf meemaakt vind ik .
xx
datum 28-04-09 13:14
reactie 9
Verwijderde gebruiker
Ik vind eigenlijk dat in elk verhaal een boodschap, of bepaald gevoel moet zitten. En als je vanuit een ik-perspectief schrijft komt dat gevoel automatisch veel sterker naar voren. Ik denk dat je het zeker kan, dus blijf doorgaan!

XX
datum 04-07-09 18:23
reactie 10
RoosH
Bij manier 1 kan je je heel goed inleven in het verhaal. Bij manier 2 is dat moeilijker, want dan ben je zeg maar een soort 'toeschouwer'. Bij manier 1 is alles dichterbij je.

Liefs Roos.
datum 05-07-09 13:49
reactie 11
katink
Ik zou ook de "Ik - vorm" nemen maar ja, dat wist je al omdat ik dat ook doe:p.

Nee, ff serieus, ik vind het super dat je een verhaal gaat schrijven! Wist je al natuurlijk, maar echt...

xxx ben er voor je, hou van je!
datum 07-08-09 16:58
reactie 12
xBreakdown
Ik zou de ik-vorm doen omdat je daarin veel meer kan vertellen over emoties, over 'jezelf' weet je beter hoe je je voelt dan dat anderen het weten, bijvoorbeeld;

Je ziet een meisje verdrietig kijken op straat;
Dan weet je niet wat er precies aan de hand is.

'Jij' bent verdrietig en staat op straat;
Weet je precies waarom je daar staat en hoe je je echt voelt zegmaar

Vage redenatie, maarja kan het niet uitleggen, tch zou ik de ik-vorm doen

Groetjes, Marieke
datum 09-11-09 16:35
reactie 13
Anoniempje123
Ik zou ook de ik vorm doen,

ik hou zelf wel van verhalen met mensen die veel problemen hebben enz. maar af en toe ook weer grappig.

Maar ik zou dus kiezen voor de ik vorm

en veel Suc6 met het schrijven
datum 12-11-09 19:32
reactie 14
Verwijderde gebruiker
Ik schrijf zelf al mijn verhalen in de 3de persoon, maar dat komt omdat ik ingewikkelde relaties heb en veel personages. Hierdoor kan ik makelijk van personage verwisselen. Dus laat het mij zo stellen, als je een ik-persoon schrijft moet je niet beginnen wisselen van personage, en redelijk wazige, en zeker niet te veel andere personages nemen. In de ik-persoon kun je wel zoals eerder hier al gezegd, mensen meer betrekken bij de emoties van je personage. Nog iets om over te twijfelen is de tijd waarin je verhaal gaat schrijven. Nu of vroeger? Maar daar heb ik geen tips voor. Probeer er gewoon rekening mee te houden.Persoonlijke hou ik van goede verhalen, over ongebruikelijke onderwerpen.
Veel succes!

ps: Als je echt iets wilt weten over schrijven dan moet je een keer het boek ' Over leven en schrijven' van Stephen King lezen. Dat heeft me in het begin veel geholpen.
datum 24-11-09 19:24
reactie 15
laurahoudtvancharlottex
Manier 1 is beter..
Ik vind het alleen nogal vreemd...
Naar boven

Reageren op: Mening Graag :)

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.