1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Uithetoog!UitHetHart

datum 27-02-09 18:32
startpost
marcie94
Je verziekt mijn leven.
Moet ik jou nog liefde geven?
Jij denkt maar dat je alles bent.
Maar ik ben diegene die je echt kent.
Jij koos voor je man.
Maar nu weet je dat ik je uit mijn leven verban.
Ga jij maar lekker verder met die vent.
Mij deert het niet, geen ene krent.
Ik zal mijn zusjes nooit vergeten.
En ze mogen heus wel een keertje bij mij komen keten.
Zoals jezelf zei:
En dat maakt me niet blij!
UITHETOOG!UITHETHART!

Reactie graag?
datum 01-03-09 16:32
reactie 1
Esther41
Wat een zielig gedichtje, wat zal jij je rot voelen zeg.
datum 02-03-09 09:31
reactie 2
marcie94
Ach, mijn leven is toch alleen maar prut!
Dit kan er ook nog wel bij!!
Ik ga er niet meer om zitten janken ofseu.
Ik weet nu dat ik deze moeder niet verdient hebt, ook al doet het veel pijn omdat te zeggen!
XxX Marcella
datum 02-03-09 10:20
reactie 3
Esther41
Hoezo is je leven alleen maar prut?
Ze is en blijft altijd je moeder, en wie weet als het weer goed gaat tussen jullie, heb je misschien wel spijt van de dingen die je gezegd heb.
Denk aan de leuke dingen die je met je moeder heb gehad, misschien wordt je daar wat vrolijke van, en zet ze niet in een negatief daglicht.Straks zijn er momenten dat je haar misschien wel heel hard nodig heb.
Sterkte
datum 02-03-09 13:47
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Marcie, sorry dat ik 't zo stel, maar als 't werkelijk zo is als jij hier beschrijft, kan ik je niks anders noemen dan een egoïstisch verwend kreng die zélfs niet probeerd de dilemma's van je naasten te doorgronden en te relativeren.
datum 02-03-09 15:38
reactie 5
droomster
gooi in de groep als je behoefte hebt![als het tenminste een gedicht is die op jezelf betrekking heeft.
misschien een handleiding of zo of tipjes..Weet namelijk dat veel pubers,moeilijkheden hebben met voor hen eigelijk opgedrongen gekregen situatie!
Er zijn best wat ouderen hier op deze site,die jou misschien wat handvatten kunnen geven om met iets van twee kanten laten bekijken.Dus als je behoefte hebt? lieve groetjes doomster
datum 02-03-09 17:39
reactie 6
marcie94
Ik ben niet egoistisch mijn moeder is dat
Zij is diegene die mij kapot maakt
weet je
Zij haat mijn vader ik woon daar
opeens mag ik de achternaam van mijn stiefvader niet meer dragen
dan heb ik haar verwijderd van hyves omdat jeugdzorg zei dat het beter was voor de rust
gaat ze een nieuwe hyves maken die heet: Hate The Gackies omdat mijn achternaam Gackstatter is!
Als zij mij belt zorgt dat ik huilend ophang
door haar heb ik problemen op school gehad.
Mijn stiefvader heeft mij sexueel misbruikt mag van jeugdzorg en die andere instanties niet eens aangifte doen.
en dan ben ik een egoistisch verwend nest?? Ze bedreigen mij vader, ze schelden hem uit voor kankerlijer terwijl die bijna dood gegaan is aan kanker, ze zegt tegen mij dat ze me nooit meer wil zien scheld mij uit!
Dan houd het voor mij ook een keertje op!
Lees dit dan eens goed!
Sorry als het boos overkomt maar zo is het niet!
datum 02-03-09 18:11
reactie 7
Esther41
Jeetje wat een ellende, maar is het wel zo verstandig om dat hier allemaal neer te zetten.Alles is op deze manier wel tastbaar. Maar volg je eigen gevoel en als jij vindt dat je in je recht staat dan moet je stappen gaan ondernemen. ALS HET TENMINSTE DE WAARHEID IS.!!!!
datum 02-03-09 19:26
reactie 8
Mariska30
Kan me niet voorstellen dat jeugdzorg of welke andere instantie dan ook zegt dat je geen aangifte MAG doen. En al zouden ze dat zeggen, als het echt zo is dan laat je je daar niet door tegen houden. Ben zelf sexueel misbruikt en dan laten ze je echt niet zomaar weggaan met het verhaaltje dat je geen aangifte mag doen hoor. En die achternaam?? Je hebt maar 1 officiele geregistreerde achternaam en of je nou wel of niet MAG, die MOET je zelfs gebruiken. Daar kan niemand, ook je vader en/of je moeder niet, tenzij je je naam laat wijzigen, maar dat is heel duur en er moet wel een hele goede reden zijn om daar toestemming voor te krijgen.
datum 02-03-09 19:56
reactie 9
droomster
hoi marcie .Wat ik lees is inderdaad niet erg mooi.ik las dat je bij je eigen vader bent,nou dan heb je toch je vaders naam? Belangrijkste voor jou als het kan met je vader,de rust zoeken,geen wraak actie's over en weer te nemen.
En zoek profesionele hulp[je komt niet voor niets bij jeugdzorg terecht!]
Wie zijn schuld het ook is!neem je huisarts in vertrouwen hij weet ook de stappen te ondernemen voor als er dingen gebeuren die jou schade berokkenen.Maar laat het gevecht om elkaar te pressen staan ,word je alleen maar opgefokt en gestrest van
en dat komt je niet ten goede,laat de wijsheid de overhand krijgen.lieve groet doomster
datum 03-03-09 10:50
reactie 10
marcie94
Ik moet wachten met aangifte doen omdat ik eerst rust nodig heb, en ze willen het goed onderzoeken!
5 jaar geleden hebben mijn moeder en mijn stiefvader naamswijziging gedaan, terwijl ik dat helemaal niet wou.
Nee ik heb mijn vaders naam niet, omdat ik 10 jaar geen contact met hem heb gehad.
maar jeugdzorg en entrea hebben nooit plaats, ik heb 7 weken in een crisishuis gezeten terwijl de limiet 4 weken is, en ze hadden nog geen plaats.
Toen hebben ze mij bij mijn vader gezet, waar ik sinds 3 maanden weer contact mee had, en daarna laten ze mijn vader ook zitten.
Mijn moeder zoekt de hele tijd ruzie, ze gelooft me niet over mijn stiefvader en zegt dan alleen maar: Doe dan aangifte en ik laat een inwendig onderzoek doen.
Dus is de rust er voor mij ook niet, en kan ik nog steeds geen aangifte doen!
En ik vertel het jullie omdat jullie mij niet kennen en ik het in en gedicht goed kan plaatsen.

XxX Marcella
datum 03-03-09 18:44
reactie 11
Mariska30
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je pas meer rust krijgt als je aangifte gedaan hebt en niet eerder!!! Je kunt nu niets gaan verwerken, en als je aangifte gaat doen en alles in gang gezet gaat worden, dan kun je ook gaan beginnen met verwerken stukje bij beetje. Wat er tussen je ouders aan de hand is daar sta jij in principe buiten, maar die naamswijziging doen ze niet zomaar. Bij de instanties zal je vader zelf aan de bel moeten trekken net zo lang tot hij antwoorden krijgt. Ze laten hem echt niet vallen, maar hij moet er wel heel veel tijd en energie in steken, dat is nu eenmaal niet anders. Je bent niet de enige met problemen en wie het hardst schreeuwt is het eerst aan de beurt.

Groetjes,

Mariska XXX
datum 03-03-09 21:20
reactie 12
marcie94
Dankjewel
Maar die instanties zeggen dat ik moet wachten, maar ik trek het op deze manier niet meer.
Ik heb een tijdje geleden echt voor de trein willen springen, omdat ik het leven gewoon niet meer zag zitten.
Op school ging het niet goed.
Met mijn thuissituatie werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
En ik kan het echt niet meer.
Ik ben bijna tot nooit ziek geweest en nu heb ik elke dag hoofdpijn en buikpijn van de stress.
Ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud.
XXX
datum 03-03-09 21:31
reactie 13
Mariska30
Die instanties kunnen zo veel zeggen joh, het gaat hier wel om jouw leven hoor!! Lijkt me trouwens ook best raar dat je nu eigenlijk woont bij iemand die je daarvoor gewoon 10 jaar niet had gezien....die tijd kun je natuurlijk nooit inhalen in een paar weken ofzo....Vindt je het wel fijn om daar te zijn?? Want je zegt dat je daar "bent neergezet", dat klinkt hetzelfde als gedumpt voor mij....je hebt niet veel tijd gehad om elkaar weer te leren kennen dan voordat je bij hem ging wonen....Dat lijkt me zowiezo al geen makkelijke situatie, en ik weet niet of hij een nieuw gezin heeft? Anders val je daar ineens midden in...
datum 04-03-09 05:49
reactie 14
droomster
hey marcie niet wachten met aangifte doen, je hebt ook je huisdokter,politie,gg.gd
kindermeldpunt staak de strijd die je nu aan het voeren met je moeder en ega .dat laten rusten en concentreren op aangifte en dergelijke,mis wel iets van een familie lid of een opa of oma die je kan steunen normaal gesproken kan je in crisis doorstomen en alle hulp krijgen of je moet er op dat moment voor hele andere problemen geweest zijn gr doom
datum 04-03-09 11:05
reactie 15
Esther41
Als jij vindt dat je in je recht staat en dat je vindt dat er wat ondernomen moet worden, waarom doe je dan zelf je mond niet open? Krijg nu het idee dat andere dat voor je doen.
Je hebt zelf het gevoel dat je overal neergezet en gedumpt wordt, en ik het idee heb dat je dat helemaal niet wil, op wat voor het plek het ook is, en waar je ook ben. Doe je mond open en zeg wat je ZELF wil, daar kom je een stuk verder mee, dan alsmaar in deze web te blijven hangen.
Op deze manier blijf je je eigen maar pijnigen, en blijf je er voor open staan om keer op keer gekwetst te worden.
Ga de dingen voor je zelf op een rijtje zetten en onderneem de stappen die je dan moet gaan doen. En dan is er misschien vast wel weer zonneschijn voor jou.
Heel veel sterkte.
Naar boven

Reageren op: Uithetoog!UitHetHart

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.