Huiskamer: Foto dichten 2
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Een aantal jaren geleden was ik ergens op dit forum een leuk idee tegengekomen en het leek me wel leuk om het te herintroduceren: het dichten aan de hand van foto's/plaatjes. Het is de bedoeling dat er een link naar een foto/plaatje wordt gepost en dat daarop wordt gereageerd met een gedicht dat is geïnspireerd op het betreffende plaatje (het gedicht hoeft niet per se over het plaatje te gaan, het kan bijv ook een gedicht zijn dat gebaseerd is op een gevoel dat je bij het plaatje krijgt). Degene die reageert mag vervolgens een volgende link posten. Bij deze het eerste plaatje: speckycdn.sdm.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/09/20_surreal_photoshop_tutorials.jpg |
| reactie 1
|
|
|
caatje Berichten: 2 |
hmmm, miss wel een goed idee |
| reactie 2
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Lijkt me een super leuk idee! zal er over nadenken, oké? |
| reactie 3
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Wachtend in de nacht Zij is zwoel en zacht Ruisend het geluid Van vleugels voor mij uit Onbestemd gevoel Vurig met mijn doel Mijn ogen doorgronden Waar het donker uit zal monden Huiveringwekkende gil Slik met een droge keel Verstijf tot op mijn bot Is dit nu mijn lot? Bloedig beeld Kloppend hart Ik ben verward Mijn moed verstilt www.pinguinpablo.nl/plaatjes/634 |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Kasteel zweeft op de wolken, Wachtend op levende dingen, Dag en nacht, Hoort het de wind zingen, Verlaten en alleen, Laat het kasteel zich meevoeren, Met de wind, Waar de gevaren loeren .. www.fanpop.com/clubs/unicorns/images/9366550/title/unicorn-dream-wallpaper |
| reactie 5
|
|
|
Fantasieën en dromen Van landen ver weg Van heksen en demonen Van kastelen op een berg Magie en tovenarij Onder maneschijn Gaat de prins de heks te lijf Om bij haar te kunnen zijn Wensen en verlangen Naar witte paarden in de nacht Naar zonnevlinders vangen Wensen naar eenhoornpracht nycc12.mapyourshow.com/mys_shared/nycc12/gallery/web/364539/SpillGirlDetail2.jpg |
| reactie 6
|
|
|
Bloed stroomt, Langs haar hand naar beneden, Haar hart, Uit haar borstkas gegleden, Haar hele leven lief geweest, Bezorgde haar regenboogbloed, En vreemd genoeg, Deed dat aanblik haar goed, Ze stierf in vrede, Met regenbogen langs haar hoofd, Ze ging naar God, Zoals ze hem al zo vaak had beloofd .. www.wallwuzz.com/wallpaper/5384/fantasy-artwork-magic-hunter-background-wallpapers-images |
| reactie 7
|
|
|
Dit is hoe wij waren zonder dat ik het wist. Ik machteloos, jij lijdend, de hoop was al gekist. Betoverd door jou had ik het niet door. Doordat ik niets deed is het nu teloor. De muur die ik kapot had kunnen slaan maakte dat onze liefde verloren moest gaan. Ik reik nog naar je maar je bent al gegaan. Nu luister ik wel naar je maar kan je niet meer verstaan. 1.bp.blogspot.com/-XbDLBDZNP1Q/T--pjR_Du4I/AAAAAAAACPo/e3lnfHvY8sc/s1600/beksinski+01.jpg |
| reactie 8
|
|
|
Rare schedel, Speelt de laatste noten van zijn leven, Hij heeft er alles voor over, Voor zijn trompet geeft hij om het even, Dood is hij al, Maar blijft trouw aan zijn muziek, Hij is dood, Maar energiek .. i574.photobucket.com/albums/ss189/Nirvana-spiritueel/Divers/Eenhoorn.jpg |
| reactie 9
|
|
|
Prachtig staat hij daar, zijn vacht glanst in de zon, hij is trots, want hij is klaar! Hij heeft zijn werk gedaan, mensen gered uit de nood, nu kan hij gaan, naar een eeuwig paradijs... www.wat-zoekje.nl/allphotos/3202489/1 |
| reactie 10
|
|
|
Nadenkend kijkt ze rond, 'Waar is mama nu gebleven', Haar moeder vinden, Daar blijft ze naar streven, Haar handjes vouwt ze voor haar borst, Haar donkere ogen stralen lijk nacht, Haar haar waait, Wat een pracht, Wat zoek je? De stem klinkt zo bekend, Flash- back Die haar naar het verleden zend .. plzcdn.com/upload/d48d6edb5f4c7e3a02e24619a8ec4dddRXZvbHV0aWVfMDMuanBn.jpg_500x500.jpg |
| reactie 11
|
|
|
stone sculptures, that people, they feel, and breathe? I feel inside, also some stone statue, staring without seeing anything. There are people around you, yet you can't see them what happens, you're so petrified? www.frieslandactueel.nl/wp-content/uploads/2013/08/onweer1.jpg |
| reactie 12
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Wel prachtige foto's! |
| reactie 13
|
|
|
Een prachtige flits verlicht de hemel, Ze rijt open, verlicht door alles en niets, Maar het is wel stom weer, Want ik ben met de fiets www.pegasus-holding.eu/Images/Pegasus__fading.jpg |
| reactie 14
|
|
|
Flitsend, vaag en wit, in één seconde, staat hij voor je. Zijn hoorn, flikkerd bij het licht, van de maan. en in één seconde, is hij ook weer weg... www.ekklesia-evangeliekorps.com/wp-content/uploads/2013/08/bidden2.jpg |
| reactie 15
|
|
|
Ze bid voor Hem, Voor zijn zorg en lief, En om vergiffenis, Want haar vader is een dief, Ze bid voor de Heer, En Zijn zoon, Jezus, Verdorie haar papa komt eraan, Snel wegwezen dus .. im2.freeforumzone.it/up/29/51/396137634.jpg |
| Naar boven | |