Gedichten check: Oorlogspijn
|
startpost
|
|
|---|---|
|
marcie94 Berichten: 285 |
Ik ga vandaag naar mijn opa en oma toe. Opa laat me altijd schrikken met zijn koe. Maar oma vertelt veel over vroeger toen de oorlog er was, over de Duitsers met hun mooie, maar gemene groene legerjas. Als oma vertelt, krijgt ze tranen in haar ogen, en moet ze zakdoekjes pakken om haar ogen te drogen. Als oma vertelt voel ik haar pijn in mijn lijf, want oma wa heel jong, ze was pas vijf. Oma heeft pijn over het verleden, ze denkt aan de mensen die hebben geleden. Mijn oma heeft oorlogspijn, nee, de oorlog meemaken is echt niet fijn. Sorry dat ik een tijdje geen gedichten neergezet heb, maar heb het een beetje druk, en het word steeds moeilijker om mooie gedichten neer te zetten natuurlijk. |
| reactie 1
|
|
|
Paulr Berichten: 54 |
Ik herken hetzelfde van mijn grootouders. Uit hun verhalen heb ik opgemaakt dat ook zij veel hebben geleden. War sux! |
| reactie 2
|
|
|
Mijn oma ook, ze heeft het er veel over en dan begint ze ook echt te huilen. XxX Marcella |
| reactie 3
|
|
|
Joop Berichten: 276 |
mooi gedicht marcella sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen meid (K) alles een beetje oke? waar ben je nu? bij je tante? ik hoop dat het een beetje ged gaat en dat je leven niet meer zo'n puinhoop is knuffel jorina |
| reactie 4
|
|
|
Nee ben niet meer bij mijn tante, ben donderdag na een ruzie weggelopen en toen kwam de politie enzo, maar nu woon ik ergens anders(Om veiligheidsredenen zeg ik niet waar ik woon) Daar moet ik tot dinsdag zitten en dan gaan we verder kijken waar ik dan moet gaan wonen, dus je hoort het alweer, mijn leven wordt alleen maar meer een puinhoop. XxX Marcella |
| reactie 5
|
|
|
owjee marcella toch (big knuffel over de pc dan maar he als je er wat meer van wil vertellen mail je het maar he!!! wat vervelend voor je meid ik hoop dat je hierna een beetje goed terechtkomt op een plek waar je een langere tijd kan blijven en het een beetje naar je zin zult hebben want dit is maar niks . ik denk aan je meiss liefs, jorina |
| reactie 6
|
|
|
Dankjwel. Ben je op msn, dan vertel ik je het daar wel op. XxX Marcella |
| reactie 7
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Mooii gdichtt ^^ idd herkenbaar, cker blijve doorgaan &&sterkte met alless, gaat volges mij niet zo goed met je, zoals k heb kunne leze.. xxrenee ^^ |
| reactie 8
|
|
|
ja ik ben online is goed (K) |
| reactie 9
|
|
|
OOHH. Moet eerst eten, kom daarna wel online. Dankje Reneetje, Ben zo blij dat iedereen hiero met me meeleeft, en dan zeggen ze dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer voor elkaar hebben. Bah, nu voel ik me net een oud vrouwtje. XxX Marcella |
| reactie 10
|
|
|
ben je niet hoor oke is goed ik zal zorgen dat ik er ben meis xxx Jorina Ps eetsmakelijk |
| reactie 11
|
|
|
Neej gelukkig nog niet. Maandag weer naar die rotschool. Nog maar 4 weken gelukkig dan mag ik weer naar mijn eigen school terug. XxX Marcella |
| reactie 12
|
|
|
oh dat is fijn!!! heb je wat om naar uit te kijken hvj meid (K) |
| reactie 13
|
|
|
Jaa inderdaadd. Maar duurt nog 4 weken XxX Marcella |
| reactie 14
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 36 |
Mooi gedicht! Echt heel mooi. En ja, zo te zien heb je het heel moeilijk! Sterkte daarmee. Ik hoop dat alles goed loopt voor je. Ik vind het altijd fijn als mensen bij mij komen met hun problemen, zodat ik ze dan kan helpen. Heel vaak doe ik dat bij mijn vriendinnen enzo. Ik probeer ze dan zo goed mogelijk te helpen. Dus, als je iets kwijt wilt aan iemand, kan je altijd bij mij terecht. Ik weet dat je mij niet kent enzo, maar als ik zulke problemen van iemand hoor, zit ik er zelf ook mee. |
| reactie 15
|
|
|
Jette1996 Berichten: 15 |
Hee Marcella, hoe is het nu met je? ben je weggelopen? je moet even wat veranderen, want het moet zijn: want oma was heel jong. xx, |
| Naar boven | |