1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Stemmen in Tessa haar hoofd

datum 18-05-12 20:08
startpost
DJolien
Tessa lijkt in eerste instatie een puber. Zoals vele andere pubers zijn.
Soms wat koppig, en iets te ijdel. Het ene moment chagarijnig het andere moment verdrietig of blij. Tessa heeft vriendinnen. Zoals iedere puber heeft. Af en toe heeft Tessa knallende ruzie met vrienden en vriendinnen. Al heeft Tessa vaker ruzie met haar vriendinnen. Dat gaat dan op de manier zo vele meiden dat doen. Bekvechten, uitschelden en haat-mailtjes sturen. En een week later, is het helemaal over. En is er voor de buitenwereld helemaal niets meer te bekennen van de ruzies. Tessa heeft een baantje, als oppas in de straat. Om wat geld te verdienen. Om gezellig dagjes weg te kunnen en om beltegoed te kopen. Want Tessa die heeft op de een of andere manier, altijd te kort aan beltegoed. Ach, dat is niet zo heel raar, de meeste pubers knallen er veel geld doorheen. Dus Tessa ook. Als Tessa s'avonds richting haar oppas adres gaat om werken. Regent het buiten behoorlijk. Tessa had nog niet gegeten. Want ze was laat, haar ouders Pim en Monique hadden haar daarom een boterham gegeven. Zo Tessa die onderweg op kon eten. Tessa zei, is goed, nu ga ik echt weg. Anders kom ik te laat. Doei!! Snel stapte Tessa op haar fiets. Richting familie Spat. Al fietsent had Tessa haar brood vast, en dacht zoals ze al dagen deed. Moet ik het opeten of weggooien. Haar gedachten botsten tegen elkaar aan, zo het al een aantal dagen ging. De stemmen scheeuwden.

Tessa, Tessa, Tessa,
Stemmen in haar hoofd,
tollend heen en weer.
Steeds werd er gefluisterd,
Ze wist het echt niet meer.

Stemmen in haar hoofd,
meerdere stemmen die praten.
Ze schreeuwen en worden gemixt,
wat ze echt begon te haten.

Niemand die er iets van wist, angstig voor de reacties van anderen. Zo schudde ze haar hoofd, en nam een hap. Door fietsen snel snel snel. Anders kwam ze echt te laat aan. Een paar honderd meter verder remde Tessa heel hard, de banden van haar fiets begonnen te piepen. Haar hoort riep alweer, Tessa....

Die ene bekende stem,
dat ze raar en achterlijk was,
De andere stem die schreeuwde,
je bent het mooist meisje uit de klas.

Stemmen in haar hoofd,
tollend heen en weer.
Ze vraagt zichzelf af waarom,
Tessa wist het echt niet meer.

Tessa Tessa, riep een meisje, ze herkende de stem.
Tessa keek verschikt op. Ze had niet opgelet. Huh?
Wat is er? Wie riep mij? Tessa, hier ben ik. Kijk naar achteren en dan bij het bord. Ze zag het meisje staan en riep ''Heee Tatiana, wat doe jij hier?''
Nou zei Tatiana, zie je deze golden ritriever? Ik heb sinds pas een hond. Dus ik ga wandelen. En waar ga jij heen Tessa? Oh oh reageerde Tessa, ik was opweg naar mijn werk. Ik ben oppaster bij Familie Spat, daar bij die nieuwe baby Lola, je weet wel. Die afgelopen maandag was geboren. Nu heeft het gezin het druk met Lola, dus pas ik op hun driejarige zoontje Han. O oke veel plezier zei Tatiana tegen Tessa. Bedankt, zo keek ze verschikt op. Wat! Was het al zo laat? Half 9. Nog 5 minuten te gaan, anders ben ik echt te laat. Tessa hoorde haar mobiel gaan, niet op letten Tessa, niet opletten, dat telefoontje doen we straks wel. Snel fietsen, dat brood gooi maar weg, dat hoef je niet meer Tessa, zei die akelige stem weer, je bent al moddervet. Dus eet dat brood niet op. Tessa kreeg een brok in haar keel, wat haatte ze die stemmen. Was het echt waar? Was ze dan echt te zwaar en te lelijk? Ach dat Tessa, Han maakte het niets uit, Han hielt van me, dacht ze. Hij kon goed met haar lachen, en botste graag met zijn race auto tegen Tessa aan. Bij de gedachte begon ze te lachen. Het was ook z'n schatje, die Han. Eindelijk, ze was bij familie Spat gearriveerd.
Tessa zag Han al bij het raam zwaaien. Met zijn knuffel in de hand.....

-het vervolgt komt nog als jullie het een goed verhaal vinden tenminste...-
datum 18-05-12 20:23
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Dit is ZEKER!!!! een goed verhaal erg goed en mooi super...hoop snel het vervolg te lezen.....liefs brigitte
datum 18-05-12 20:45
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Het is heel goed Spannend
datum 19-05-12 09:38
reactie 3
DJolien
Oke dan komt er een vervolg, zal ik het vervolg in dit ''gesprek'' sturen?
Of de titel herhalen in een nieuw ''verhaal'' en er dan een 2 achter erachterzetten? Zo mensen weten dat het het vervolg is...
Wat is denken jullie beter?
Enne Bedankt voor jullie reacties Brigitte en Nathan.
datum 19-05-12 10:30
reactie 4
Verwijderde gebruiker
echt heel goed

liefs
Tuana
(nicht van Lotte )
datum 19-05-12 13:31
reactie 5
DJolien
Tessa zag Han al bij het raam zwaaien. Met zijn knuffel in hand...
Ze zwaaide naar hem en parkeerde haar fiets naast de racefiets van Pim die achter de schuur stond. Zo pakte Tessa haar mobiel om te kijken wie er gestuurd had. Toen Tessa het bericht opende, was ze tamelijk teleurgesteld. Oh, zucht, jammer dacht Tessa. Het is maar een bericht van T-Mobile, weer z'n aanbieding: Waardeer binnen 4 dagen op met 20 euro en krijg 50 gratis sms’jes cadeau! Snel wiste ze het berichtje, waarom opwaarderen? Dat had ze pas nog gedaan. Zo liep ze naar de deur, en belde aan. Monique deed open. Hallo Monique begroete Tessa haar. Tessa stapte binnen, en ze hoorde Han al schreeuwen. Tessaaa Tessaa ikke hier, en hij rende naar Tessa toe. Nuffel Tessa ikke nuffel. Tessa knielde neer bij Han, en zei, hee grote vriend, was je aan het wachten op mij? Jaa zei Han en hij knikte hevig. Tessa lachte vriendelijk, en keek naar Pim, die op de bank zat met op de arm Lola. Wat is er toch Han, waarom ben je zo enthousiast? Han keek naar Tessa met een schuin hoofd, en stormde weg. Nouja dacht ze, wat was hij druk vandaag, ben benieuwd waar hij nu naartoe is gerend. Tessa liep naar Pim, Han kwam zo maar naar de bank. Heey meisje, lig je lekker bij papa op de arm. Lola keek met grote vraagogen naar Tessa. Pim zei dat Lola net wakker was, en straks lekker in badje moest. Oooh leuk reageerde Tessa enthousiast. Ineens kwamen er stampende voeten dichterbij, het was Han. Hij was aan het rennen, en omdat het een houtenvloer was, bonkte dat heel erg. Han hielt de knuffel vast. Die hij volgens mij, ook bij het raam vast had gehouden, dacht Tessa. Ze kende de knuffel niet. Han begon enthousiast te vertellen dat hij die knuffel van buurvrouw Marieke had gekregen....

-als jullie dit deel ook goed vinden komt het vervolg misschien nog-
datum 19-05-12 14:33
reactie 6
Verwijderde gebruiker
Kom maar op met dat vervolg
datum 19-05-12 20:59
reactie 7
DJolien
Ze kende de knuffel niet. Han begon enthousiast te vertellen dat hij die knuffel van buurvrouw Marieke had gekregen....
Oh wat een mooie knuffel Han, wat bof jij maar weer met z'n lieve buurvrouw als Marieke. Han had bijna zonnetjes in zijn ogen, dacht Tessa, zo blij dat Han was. Waarom heb je die mooie knuffel gekregen? Han zijn gezicht betrok helemaal. Ikke moest mijn babynuffel aan Lola geven. Dus hadde ik geen nuffel meer. Met dat Han dat aan het vertellen was, kreeg hij traantjes in zijn ogen. Tessa zag het. En ze pakte Han op schoot, en zei, maar je word alweer een grote jongen, en als Lola straks in badje gaat, mag jij helpen, want jij word al een grote jongen. Han keek naar Lola en toen naar Tessa en daarna naar papa. Ineens kroop Han van de schoot van Tessa. Hij ging voor Lola en zijn Papa staan zag Tessa. O oh alweer die vragende blik in Han zijn ogen. Hij ging een hele rij waarom, hoe dan, vragen stellen. Dat zag ik gewoon in zijn ogen. Ja hoor, daar begon het al. Papa, ikke groot? Dat Tessa doen zeggen. Ja Han, jij bent alweer drie jaar. Han zetten zijn zonnebrilletje op, en liep naar de keuken. Waar Monique aan het opruimen was. Benne ik echt stoer en sterk? Met dat Han die vraag stelde, liet hij zijn spierballen zien. Woow Han, wat ben jij stoer! Je lijkt op Pim. Han glunderde van alle kanten en liep terug naar de kamer. Teesssaaa ikke stoer....

-vervolgt komt misschien nog, als het nog steeds leuk is om te lezen-
datum 19-05-12 21:07
reactie 8
Verwijderde gebruiker
weer heel goed mooi!!! je bent goed bezig zo ga zo door...en ja wil de rest ook nog graag lezen..liefs brigitte
datum 19-05-12 22:16
reactie 9
Verwijderde gebruiker
Ja, het is alweer erg leuk
datum 19-05-12 23:09
reactie 10
Verwijderde gebruiker
Jolien jij moet nooit stoppen met schrijven .
want jij kunt het supergoed

liefs Lotte
datum 20-05-12 11:06
reactie 11
Verwijderde gebruiker
Het belangrijkste van een verhaal is "de lijn". Het moet ergens toe of naar toe leiden. Dit hoeft niet perse duidelijk te worden de eerste bladzijden, men kan het spannend houden. U heeft talent. Veel talent. Uw tekst is leesbaar en verstaanbaar, d.w.z. men kan haarfijn volgen waar de karakters zich bevinden, hoe hun houding is en zo meer. U kan ook iets meer vertellen over de kleding, hoe haar fiets er uit ziet. Sleutelwoordjes die de lezer nog meer doet inleven in het verhaal.
Maar dit is geen kritiek hoor. Een klein hintje. Als U blijft schrijven gaat U die dingen vanzelf ontdekken. Ik geef je al een pluim, de vederbos zal je dragen binnen een paar jaar. Goed gedaan.
datum 20-05-12 13:53
reactie 12
zelfmoord
het is echt heel erg mooi
jolien ik moet dringend met je praten
datum 21-05-12 15:33
reactie 13
DJolien
Teesssaaa ikke stoer....
Ja tuurlijk ben je stoer Han, dat weet je toch. Je bent mijn stoere ventje dat weet je, of niet? Han lachte naar Tessa, jij lief. Tessa, riep Monique. Wil jij eventjes het badje pakken? Is prima Monique dat zal ik even doen, zei Tessa. Han, ik ben eventjes wat voor mama doen. Ga jij maar even met papa en Lola spelen. Maar dat wil ikke heelmaal niet schreeuwe Han nog. Lola wilt niet eens met mij racen, zij doen huilen en saai. Met dat Han dat zei, begon Lola keihard te huilen. Tessa ziet je? Ze huilt. Pim begon te lachen, Lola moet dringend in badje. Lotte is het badje al in orde gemaakt? Jaaa Pim, kom maar naar de keuken. Is helemaal prima. Han, zei je Pim. Wil jij eventjes Lola haar speen mee nemen? Ja papa, ikke neem speen mee. Goedzo grote jongen van me..

-er komt nog vervolg hoor-
datum 21-05-12 15:40
reactie 14
Verwijderde gebruiker
En het is alweer erg leuk
datum 21-05-12 19:27
reactie 15
Verwijderde gebruiker
idd weer erg goed gedaan en leuk...liefs brigitte
Naar boven

Reageren op: Stemmen in Tessa haar hoofd

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.