Huiskamer: Welke sport???
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Joos11 Berichten: 13 |
Ik zou graag eens weten welke sport iedereen stom vind, of leuk! En op welke sport je zit! Ik moet namelijk een nieuwe sport!!! Dus tips zijn handig!! |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Nou, oke. Ik vind dansen het allerleukste. Hiphop/breakdance/poppin dan welteverstaan. Waarom? Omdat het stoer is. Omdat je er eigenlijk wel talent/aanleg voor moet hebben. Omdat er 'weinig' mensen zijn die dit onder de knie hebben. Omdat je er een topconditie van krijgt. Omdat het een mannensport is en ik een vrouw ben. Het is gewoon gaaf. Paardrijden vind ik ook cool. Vooral omdat je met een levend dier te maken hebt, als dat beest er geen zin in heeft, heb jij geen ruk te vertellen en ga je als cowboy Billie Boem (toch?) de bak door. Hihaaaaaa. Nee even serieus. Paardrijden is gaaf. Je bent aangewezen op jezelf en op een dier, het dier moet je echt vertrouwen en jij het dier ook. Je hebt er discipline voor nodig, en ik denk ook wel wilskracht. En niet te vergeten; evenwicht. Anders donder je er af. Kickboksen is natuurlijk ook stoer. Niet als je 50 kg weegt en bang bent voor een gebroken nagel, dan kun je beter voor een sport kiezen á la schaken, of dammen. Maar als je gewoon een stoer persoon bent en niet bang aangelegd; gewoon proberen. Je hebt er veel zelfdiscipline voor nodig, en ook echt vertrouwen in jezelf. Mening mens haalt veel zelfvertrouwen uit zo'n sport. Gaaf hoor. Voetbal vind ik geen ruk aan. Ja, tafelvoetbal is grappig als ik dronken ben, maar verder is het mwoah. Op tv vind ik het best leuk, want dan kan ik chips eten en bier drinken. Ik zie niet in waarom mensen achter een BAL aan gaan rennen. En dan weer terug. En dan weer heen. Je rent de hele tijd over hetzelfde stukje gras achter een BAL aan. Zie jij de logica? Ik niet. En dan nog gaan lopen puffen en hijgen. Jezus, niets gewend, die voetballers. Wat een softies. Basketbal is ook wel grappig, als je boos bent gooi je de bal gewoon tegen iemand zijn smoel aan, en doe je alsof het eigenlijk bedoeld was voor je teamgenoot achter hem/haar. Hilarisch. Minder hilarisch als je klein bent, dan word je de hele tijd gedist door zo'n lantaarnpaal, word je ook niet blij van lijkt me. Maar de sport opzich mag ik wel, je wordt er wel behendig en snel van. En bewust van je lichaam. En bewust van de hoogte van een basket. Zwemmen vond ik altijd wel leuk, maar mijn manier van zwemmen is dan ook dobberen op een luchtbed. Gedwongen baantjes trekken? No way, God heeft me geschapen tot een mens, ik ben geen vis. Tennis vind ik een beetje hetzelfde als voetbal. Je slaat tegen een bal. En dan komt 'ie terug. En dan sla je weer. En dan komt 'ie weer terug. En dan sla je weer.... Beetje onbenullig niet? Ik vraag me soms af wie van die domme spelletjes verzint. Het slaat gewoon nergens op. Het is bijna geestdodend. Turnen/acrogym vind ik echt stoer! Die meisjes hebben zóveel controle en beheersing over hun lichaam, echt wow. Het is wel zo dat, als ik naar turnen op tv kijk, ik heel blij ben dat ik geen spier ben. Jezus, dat moet pijn doen. En je kunt niet eens even om hulp schreeuwen. Maar echt diep veel respect voor de lenige beoefenaars. Goed, dat was het, ik ben moe en ga pitten. Ik betwijfel of je iets aan deze reactie had, maar alsjeblieft en graag gedaan. |
| reactie 2
|
|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Hahaha en Roos' reactie is zoals altijd weer gewoon geniaal xD. Nou, ik heb toch niks beters te doen dus ik zet hier ook maar wat neer. Ik heb 7 jaar op turnen gezeten en dan voornamelijk gericht op trampoline springen. Ik deed het 5uur per week en was er serieus echt verslaafd aan (als ik van de keuken naar de woonkamer moest ging dat dus niet lópend maar radslagend ofzo, maarja toen was ik ook 8 ofzo hihi). Maargoed ze hebben me nooit verteld dat turnen heel erg slecht voor je lichaam is, dus ik brak mijn rug en mag nu nooit meer in de buurt van een trampoline komen. Serieus, ik mag iedere sport doen behalve turnen. That sucks. Maargoed, ik danste toen ook al en dat doe ik nu nog steeds. Het is alleen niet echt zo spectaculair als breakdance ofzo, want ik doe Jazz-Dance. Oké, het is leuk. Maar het zal nooit turnen kunnen overtreffen. Verder ben ik het 100% eens met Roos dat voetbal een vreselijk saaie sport is. Ik begrijp dan ook niet waarom zeker 3kwart van de wereldbevolking zoveel om voetbal geeft. Oké, met het WK is het wel leuk als Nederland wint, maar mij interesseert dan alleen de uitslag en die hele wedstrijd kan me de boom in ='). Tennis daarentegen vind ik wel leuk om te doen, hoewel ik het met je eens ben, Roos, het is inderdaad een beetje doelloos :'). Verder heb ik niet echt veel verstand van sporten ofzo, hoewel ik paardrijden inderdaad een supermooie sport vind. Dit was dan mijn nuttige bijdrage aan het forum. Ik ben inspiratieloos de laatste tijd voor gedichten- zal wel komen doordat het vakantie is, i guess. (en als straks school begint zeur ik weer dat ik er niet genoeg tijd voor heb whehe) |
| reactie 3
|
|
|
mimi-rotuka Berichten: 21 |
leuk alles wel stom alles wel (ik doe zelf geen sport voor sport wil ik vrij kunnen zijn en me eigen dingen kunnen doen, ergens iets doen waar alleen ik kritiek op mezelf kan hebben) iemand goede sport voor mij te weet? |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
Ieder zijn eigen sport natuurlijk! Persoonlijk vind ik vechtsporten wel heel cool alleen vroeger kon ik kiezen: Ik vond een vechtsport leuk en voetbal.. het is voetbal geworden en tot op de dag van vandaag heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze. Met een vechtsport zijn de trainingen wel leuk alleen tja als je in de ring staat dan moet je uitdelen en incasseren. Ongeschonden vechten bestaat niet dus ik haakte af Voetbal vind ik wel een super sport ( in tegenstelling tot Roos ) Het niet alleen achter de bal aan rennen Verder vind ik hardlopen ( klinkt ook saai ), skeeleren, badminton en fitnessen ook leuke bezigheden. Voor mij staat voetbal op nummer één!! De adrenaline en het als team presteren.. Je zou het zelf moeten ondervinden. Sowieso begint vrouwenvoetbal nu erg populair te worden. Groetjes, Wendy |
| reactie 5
|
|
|
david347 Berichten: 17 |
ik hoe van skaten en ik doe zelf aan duiken en zelfverdediging ik neem aan datje een jongen bent aan je naam te zien ik zou zelf kiezen voor capoeira of gwn boksen dat heb ik ook gedaan das wel luekmaar paardrijden is ook wel ok gr.mij |
| reactie 6
|
|
|
Tosti Berichten: 16 |
Ben een sportfanaat dus je kan bij mij beter vragen welke sport niet? Mijn mening is dat elke sport leuk is als je in een leuke groep zit en een leuke docent er voor hebt. Zelf zou ik zeggen: Judo natuurlijk, geweldige sport! Daar leer je met elkaar omgaan, beetje stoeien maar als je echt wedstrijden wilt gaan doen is het helemaal gaaf! Voetbal, leuk maar doen er al een hoop! wat echt wel een leuke sport is, klinkt misschien heel kakkerig maar dat is golf, tegenwoordig echt een rage. Rustige sport maar een techniek die je moet gaan leren. Verder ja weinig sporten wat niet leuk is hahaha Ligt er aan wat je wil, hoeveel energie je hebt en natuurlijk hoeveel tijd en geld je eraan uit wilt geven. Groetjes Maaike |
| reactie 7
|
|
|
DannyR Berichten: 65 |
Wow. Wat laten mensen hier verhalen achter over sport man!:p Dan zal ik ook mijn hoofdstukje maar is beginne Ik heb vroeger 5 jaar op Judo gezeten, wat mij na 4,5 jaar minder ging bevallen aangezien er telkens meer herhaling voor mij kwam en ik te jong was om hogerop te mogen. Dus, mee gestopt! Alhoewel ik altijd een vrij mager jongetje was geweest, heb ik een tijdje niet gesport. Maar eenmaal ik er genoeg van had, circà 1,5 jaar geleden ben ik begonnen aan fitness. In het eerste geval gewoon voor de lol en gezelligheid, maar nu sinds ongeveer een jaar neem ik het wat serieuzer, en ben ik ondanks fitness aangekomen. Ik heb altijd moeite gehad met aankomen. Als er geen vet aan kan, dan maar wat meer spieren, niet dan? Althans mijn gedachtens. En dat doe ik nog steeds minimaal twee keer per week, en het bevalt me. Zeker ook een aanrader! Want het is ook nog heel gezellig ook met alle mensen die je leert kennen en tussendoor kan kletsen Ieder zo zijn verhaal, en interesses. Dit de mijne! |
| reactie 8
|
|
|
Ichigo Berichten: 349 |
@Wendy, sowieso bestaat het niet om ongeschonden te kunnen sporten (zelfs van schaken kan je hoofdpijn krijgen, of kramp in je vingers). Zelf zit ik op karate en daarbij heb ik alleen een keer last gehad van een meisje dat niet goed kon schoppen en met haar been mijn ballen richting amandelen dreef (tot 2 keer toe), maar daartegen zijn beschermingsmiddelen (meteen na het incident gekocht) en volgens de regels mag je niet onder de heupen aanvallen. Verder komen blessures bijna nooit voor bij (wado-ryu) karate. Het is echt een heerlijke sport, echt niet alleen maar vechten, maar ook zelfverdediging. Ook kata's zijn heel leuk om te doen. Verder kan ik judo aanraden. Het is niet alleen een leuke spelsport, maar je leert er ook valbreken (vrij handig). Aikibudo is ook leuk: lees "sierlijke zelfverdediging". Er zijn echter geen wedstrijden in, want dat is te gevaarlijk. Ben je wat harder en wil je ook een wat hardere martial arts sport, dan raad ik je taekwondo aan. Een stuk harder dan de karate die ik doe en je werkt meer met je benen. Als je niet geïnteresseerd bent in martial arts, dan zou ik squashen aanbevelen. Ik heb het nog maar 1 keer gedaan, maar het is echt super. Je wordt er wel heel erg moe van. Verder heb ik niet zo heel veel sportkennis helaas. Ajuus!!! |
| reactie 9
|
|
|
xx-vera94-xx Berichten: 2 |
Ik heb een keer meegedaan een een rugbytoernooi. Dat was echt zoo gaaf! Iedereen is daar aardig. Het is de moeite waard om het uit te proberen! xx |
| reactie 10
|
|
|
marjanxxx Berichten: 20 |
ik veel erg veel sporten leuk alleen fitnis niet ik zelf doe aan dansen en dat erg leuk |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 392 |
haha Ichigo, klopt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.. met alle soorten van sport Al die verhalen lezen van iedereen is leuk en interessant hoe ieder voor zich een pleidooi houdt. Zo zie je maar dat wij hier op het forum flink sportief bezig zijn! |
| reactie 12
|
|
|
livia Berichten: 3 |
Ik speel zelf voetbal en ben ook heel fanatiek, maar ik hou eigenlijk van bijna alle sporten. Ik ben heel sportief dus ik denk als je gewoon heel fanatiek sommige sporten probeert, merk je vanzelf of je het een leuke sport vind. Ga een paar proeflesjes meelopen zou ik zeggen. |
| reactie 13
|
|
|
TheAnnemiekheid Berichten: 13 |
Badminton, absolutely XD |
| reactie 14
|
|
|
Tosti Berichten: 16 |
en wat is het geworden? |
| reactie 15
|
|
|
Slaapkop Berichten: 3 |
Ik heb jaren lang aan wedstrijdzwemmen gedaan, dat was echt wat ik leuk vond! Alleen zat ik toen in een moeilijke tijd en kon ik al die trainingen en wedstrijden er niet bij hebben, dus stopte ik ermee. Nog steeds spijt van. Daarna heb ik nog even op turnen gezeten. Toen een paar jaar volleybal en op het moment doe ik niets! |
| Naar boven | |