Gedichten check: Het engeltje en duiveltje
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Er zitten twee figuurtjes, samen in mijn hart. Een engeltje en duiveltje, zijn er samen een leven gestart. Het duiveltje kwam zomaar, op een dag naar binnen. Hij zag het engeltje zitten, en wilde een liefde beginnen. Zo aardig als het engeltje was, liet ze hem er gezellig bij. Maar ze gaf niet het slimste antwoord, toen hij vroeg: "Wil jij met mij?" Het engeltje en duiveltje, waren nu al een tijdje samen. Totdat er plotseling, allerlei ruzies kwamen. Ze hebben toen samen besloten, er een einde aan te maken. Hoewel ze het beide eens waren, hoorden ze hun hart van binnen kraken. Toch bleek het duiveltje niet aardig, en vertelde wat hem dwarszat . Alle tijd samen was één grote leugen, omdat hij op iemand anders een oogje had. Het engeltje veracht het duiveltje, en zette het liefst zijn hartje stop. En als het engeltje hem nu ziet, steekt ze stiekem haar middelvingertje op. mening?? |
| reactie 1
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Schattig! Echt, ik krijg er zo'n lief schattig gevoel bij! xxx |
| reactie 2
|
|
|
^^ Bedankt Katink! Haha het gaat over mezelf Ik ben natuurlijk het engeltje, haha (a). Liefs! |
| reactie 3
|
|
|
Haha dan ben jij vast heeeeel schattig! xxxx |
| reactie 4
|
|
|
Hahaha, niet echt. XD Maar bedankt xxx |
| reactie 5
|
|
|
okeeXD Maar hij is wel super mooi geschreven! En heb je een duiveltje en een engeltje in je hart? xxx |
| reactie 6
|
|
|
Haha dankje Tja ik denk het :p. x |
| reactie 7
|
|
|
Okee danXD Wat vind je trouwens van mijn nieuwe gedicht? Ben er zelf niet zo tevreden over.. xx Katinkaa |
| reactie 8
|
|
|
"Een spoor van chaos" bedoel je toch hè? Ikzelf vind het niet een van je beste gedichten, maar hij is absoluut niet slecht Wat vind jij van mijn engelse gedicht "Two loves", ik ben niet zo goed in Engels en volgens mij klopt er dus niet veel van Xx |
| reactie 9
|
|
|
Ja die bedoel ik. Okee tnx..ik vind em niet echt goed maar ik weet niet zo goed wat ik moet veranderen..en t is en blijft mijn gevoel zo Ik zal die andere ff lezen! xx |
| reactie 10
|
|
|
Ik zou ook niet weten wat je er aan kunt veranderen, &thnx! xx |
| reactie 11
|
|
|
Ik heb ff op je andere gedicht gereageerd, is wat makkelijker omdat t daarover gaat En tja, een keer een gedicht wat wat minder is is ook niet zo erg. xx |
| reactie 12
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Hai René, De gedachte achter dit gedicht vind ik bijzonder. Goed bedacht, mooie tegenstelling ook met het engeltje en het duiveltje. Ik vind het jammer dat je dit gedicht laat rijmen, het is gedwongen en beperkt de lezer. Ook had ik graag wat woordspelingen gezien, dat past hier goed tussen, want als ik zo aan het lezen bent komen er al allemaal suggesties in mij op. Ik denk dat je te bang bent om iets te proberen. Doe eens iets geks, dit is nog zo van het dichten binnen de lijntjes. Het mag best een raar metrum hebben, of links en rechts niet helemaal lekker lopen. Dat maakt niet uit, ook ik doe dat. Soms ben ik anderhalf uur aan het schrijven voor een strofe. Je begint met losse flodders, vervolgens ga je die in een geheel zetten. Je begint met afbreken ( woordspelingen), je gaat standaard woorden vervangen, je schrapt wat, voegt wat toe. Dan begin je met de opmaak van je gedicht. Niet elke strofe hoeft even veel zinnen te hebben om het lekker te laten lopen, het gaat om de lettergrepen. Je blijft bijwerken. Uiteindelijk pas je interpunctie toe en na het zwoegen heb je een gedicht! Ik wil je trouwens helemaal niet afkraken, ik wil je alleen zo graag helpen! Je kan het best, echt waar, je doet het alleen nog op de verkeerde manier. Dichten kun je nergens leren, dat moet je jezelf aanleren! Liefs, Roos |
| reactie 13
|
|
|
Hoi Roos, ik vind het helemaal niet erg dat je kritiek geeft. Ik vind het juist hartstikke fijn dat iemand er wat van zegt, want niet veel mensen geven tips of zeggen misschien dingen die ik verbeteren kan. Ik wil hartstikke graag beter worden! Dichten lijkt zo makkelijk, maar als je dan aan een gedicht beginnen wilt lukt het niet, dat heb ik zó vaak! Ik zie ook veel mensen op deze site die 'volwassenere' woorden gebruiken, waardoor het gedicht meteen beter uitziet. Ik probeer daarom ook vaak naar deze woorden te zoeken maar ik ken er niet zo veel dus vaak vind ik mijn gedichten nogal simpel overkomen. Ik zal eens hartstikke hard gaan nadenken over een gedicht, die ik deze keer misschien eens niet binnen 5 minuten af krijg Bedankt voor je reactie in elk geval! Liefs, Renée. |
| reactie 14
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4 |
Heeyy ik vind het echt een mooi gedicht.. ook een beetje wat ik heb mee gemaakt en wat veel anderen ook mee maken denk ik.. echt super mooi meid! |
| reactie 15
|
|
|
Bedankt voor je reactie Debby! Ik heb het zelf ook meegemaakt xx |
| Naar boven | |