Gedichten check: Ergens daarboven. Mening!
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Ik kijk naar boven en zie enkel de zwarte nacht met honderden lichtjes die me aankijken. Een koude windvlaag blaast zachtjes de tranen van mijn gezicht. Met mijn handen ineen gevouwen bid ik iets dat wordt meegenomen door de duisternis. En ik weet dat jij me kan horen. Ergens. Daarboven. Ik wil meedoen aan een gedichtenwedstrijd en ze willen liever niet dat een gedicht rijmt. Maar ik maak eigenlijk bijna altijd gedichten die rijmen, dus ik zou graag julie mening willen weten over dit gedicht.. Misschien hebben jullie verbeteringen of tips voor me? Alvast bedankt! |
| reactie 1
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Ik vind hem mooi hoor, maar ik zou hem persoonlijk zo doen: Ik kijk naar boven, zie enkel de zwarte nacht, met die honderden lichtjes, die me allemaal aankijken. Door een koude windvlaag, over mijn gezicht, zweven mijn tranen zachtjes weg. Met mijn handen ineen gevouwen, bid ik iets dat wordt mee genomen, door de duisternis. En ik weet dat jij me kunt horen. Ergens. Daarboven. Kijk maar wat je ermee doet, dit is zoals ik het zou doen (je moet het zelf weten)! Maar hij was wel goed hoor. Liefs, Katinka |
| reactie 2
|
|
|
Heejj Katinka! Bedankt voor je reactie, ik heb er zeker wat aan Denk dat ik alleen het begin stukje verander. Maar bedankt voor je reactie iig xx |
| reactie 3
|
|
|
Graag gedaan dan Ik hoop dat je wint! En weet je, ik vind het persoonlijk wat lekkerder en makkelijker lezen zoals ik het heb gedaan (of klinkt dat heel ego en aso?) Liefs. |
| reactie 4
|
|
|
Bedankt! Ja, het klopt wel wat je zegt, je maakt van iedere regel een zin. Vind je het zo beter? Ik kijk naar boven en zie enkel de zwarte nacht met honderden lichtjes die me allemaal aankijken. Een koude windvlaag blaast zachtjes de tranen van mijn gezicht Met mijn handen ineen gevouwen, bid ik stil iets. Het wordt meegenomen door de duisternis. En ik weet dat jij me kan horen. Ergens. Daarboven. Ik weet alleen niet precies waar ik precies punten en komma's moet zetten, maar daar kijk ik nog even naar. in ieder geval heel erg bedankt! XxRenée. |
| reactie 5
|
|
|
Ik vind dit veel beter ja! Zo leest het fijner door zeg maar (vind ik hoor Zo is het echt heel mooi, echt... xx Katinka |
| reactie 6
|
|
|
Dankjee Katinka!! Veel liefs, |
| reactie 7
|
|
|
fromtheheart Berichten: 146 |
Hoi rene ik vind persoonlijk je 1e versie beter,waarmee je het topic opende. die is straight from the heart. Hoop dat je wint! |
| reactie 8
|
|
|
Bedankt! Maar ik denk dat ik de verbeterde versie instuur Ja dat hoop ik ook Groetjes, Renée. |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik vind dit een stuk leuker dan je 'gewone' gedichten. Ook vind ik de eerste versie beter. Je gebruikt daar opgebroken en doorlopende zinnen waardoor je met je tekst gaat spelen, in de tweede versie zet je het heel standaard neer. Je mag natuurlijk zelf weten wat je kiest, maar ik denk dat mensen van een dichtwedstrijd originaliteit wel kunnen waarderen. Als je het helemaal goed wilt doen zou ik als ik jou was de oorspronkelijke nemen en die verder doorwerken, dan kan het best een goed gedicht worden. (Y) |
| reactie 10
|
|
|
Bedankt Roos Ik weet nu eigenlijk niet meer welke ik nou beter vind Is best lastig als iedereen een andere mening heeft, maar ik heb het gedicht nu al ingestuurd. Misschien kan ik er nog iets aan veranderen, maar dat weet ik niet zeker. Ik zal proberen meer van zulke gedichten te schrijven! Xx |
| reactie 11
|
|
|
Het verschil is gewoon de opmaak van de tekst, en ik vind het poetischer zoals je hem oorspronkelijk had geschreven. Interpunctie is fijn, maar niet altijd. Zoals jij de zinnen opgebroken had vond ik het mooier staan, anderzijds maakt het ook niet uit. Succes in ieder geval, laat even horen hoe het is gegaan. |
| reactie 12
|
|
|
MiekieMouse Berichten: 435 |
Haha om het nog ingewikkelder te maken ... Ik vond je 2e versie beter.... Het leest lekkerder weg Dat eerste gedicht vond ik persoonlijk een beetje irritant :$ Ik hou er niet vind als een zin ineens ophoud Maar dat is mijn mening Ik vind je 2e gedicht overigens SUPER MOOI maar ben ook niet anders van je gewend xxx Ps: ik hoop snel nog meer van je te lezen |
| reactie 13
|
|
|
Haha oké. Ik heb nu dit ingestuurd: Ergens daarboven Ik kijk naar boven en zie enkel de zwarte nacht met honderden lichtjes die me allemaal aankijken. Een koude windvlaag blaast zachtjes de tranen van mijn gezicht. Met mijn handen ineen gevouwen bid ik iets dat wordt meegenomen door de duisternis. En ik weet dat jij me kan horen. Ergens. Daarboven. Ik ga er niks meer aan veranderen Allemaal bedankt voor de tips&meningen! Ik hoop echt dat ik win! Liefs. |
| reactie 14
|
|
|
Mag ik eens een link zien van de site waar je het naartoe hebt gestuurd? Liefs |
| reactie 15
|
|
|
http://www.doemaardichtmaar.nl/ xx |
| Naar boven | |