Gedichten check: Afscheid,
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Eendje Berichten: 187 |
Lieve mensen die van mij houden, Ik ga jullie ver laten, Ik ga een eind aan mijn leven maken, Ik heb te veel verdriet en pijn, Om nog verder te leven, Ik weet dat ik jullie veel verdriet aan doen, Maar zoals ik mij nu voel, Kan en wil ik echt niet meer verder, Lieve mensen huil dus niet op mij, Ik wil niet meer vechten, Maar rusten in de hemel, Lieve mensen help en steun elkaar goed, En onthoud dat goed, Ik hou van jullie, Maar ik heb te veel pijn om nog verder te gaan, Dus neem ik afscheid van jullie Vaarwel lieve mensen allemaal. |
| reactie 1
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
Eendje, moeilijk is dit gedichtje,ik hoop dat ik dit als gedicht mag zien meisje. Je bent in mijn ogen nog te jong om zo iets te schrijven. Zie je het werkelijk niet meer zitten,laat het me weten. Ik mis in veel verhalen van jongeren met problemen,de hulp die ze krijgen van ouders of verzorgers en hulp verlening! Nu jij het even niet meer ziet, maak geen noodsprong. Laat een kreet horen, mensen die jou helpen met verwerken van verdriet. Alle leed nu geleden, zul je ooit eens bemerken. Kan in je verdere leven jou alleen maar sterken! ik spreek uit ervaring meisje dikke knuffel droomster. |
| reactie 2
|
|
|
Droomster bedankt voor je lieve woorden. Maar verder leven voor mij is zo moeilijk. Heb zo veel verdriet en pijn. Ik wil niemand tot last zijn. Dus waarom mag ik dan niet gaan? Dan heb ik te minste mijn rust. Ik ben hier liever niet meer |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Er is altijd iets om voor te blijven, om voor te leven, om voor te gaan. Zelfs als je het niet ziet, het is er. Klamp je vast aan dat wat je lief is. Ik ben zelf jong, en je hebt vast niets aan mij, maar weggaan is geen uitweg. liefs |
| reactie 4
|
|
|
eendje heb je ondersteuning van iemand? ben je bij hulp verlenende instantie geweest? Ben je onder dokters behandeling? Zeker roosje kan je elkeer helpen,door je goede ervaringen te laten weten waar jij je aan opgetrokken hebt! jonge mensen zijn nooit tot last.als ik je gedichten lees en deze geen fictie zijn heb je een traumatische ervaring achter de rug is dat zo? wacht op je bericht .knuf droomster |
| reactie 5
|
|
|
Wat ik probeer te zeggen Droom is dat ze in de realiteit niets aan me heeft. Het enige wat ik kan doen is haar mijn verhaal vertellen, vertellen waarom het mij is gelukt, haar steunen en raad geven. Verder kunnen wij vanaf deze afstand niets voor haar betekenen. Hoogstens, zoals als jij al deed (informeren) helpen met het zoeken naar hulpinstanties. Liefs |
| reactie 6
|
|
|
Is ook goed roosje,op de eerste plaats goed voor jezelf zorgen! hou de opwaardse spiraal goed vast. Ook jij zult merken dat je sterker word! misschien worden jullie later zelf heel goede hulpverleners hebben we brood nodig knuf droomster. |
| reactie 7
|
|
|
Ik ga al het terug school is met een vertrouwens leerkracht. Proberen te praten. Maar ik ben bang dat mijn ouders er achter gaan komen Het liefs van al ben ik hier weg. |
| reactie 8
|
|
|
Mijn dochter had ook die problemen, SAMEN hebben we gevochten. Laat weten hoe jij je voelt, dan staan ouders ook niet machteloos als ze er achter komen,en lopen ook tegen schuld gevoelens aan dus? als het kanvertellen meid lucht op. Alleen met vertrouwen,kan je veel over winnen. Zit je in een situatie dat je het hen niet kan vertellen ga met iemand die jij vertrouwd hulp aanvragen! xxxxx droomster |
| reactie 9
|
|
|
Je ouders kunnen je vaak het allerbeste helpen. Zij kennen je vaak beter dan jij jezelf kent. Als je ze er niet bij betrekt zullen ze zich gepasseerd voelen, machteloos, net als Droom zegt. Ze zullen zich af vragen hoe het zo ver heeft kunnen komen, waarom ze de signalen niet hebben opgevangen. Sluit je niet af voor mensen, al helemaal niet voor je ouders. Stel je open op, je zult zelf hulp moeten zoeken, want dat kan niemand anders voor je doen. Verdrink niet in zelfmedelijden, want dat maakt een mens blind. Als je even weg dreigt te zakken, klamp je dan vast aan dat wat je hebt en ga verder. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, en toch werkt het zo. Liefs |
| reactie 10
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 333 |
hejj Elise, er zijn echt wel mense die om jouw geven. doe je zelf niet aan! okee??? xxx |
| reactie 11
|
|
|
ma ik heb te veel verdriet en pijn Om nog verder te gaan en te willen met mijn leven. Ik denk al maanden aan zm het word met allemaal te veel |
| reactie 12
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 333 |
hejj, maar heb je dan helemaal niet wat je opvrolijkt! zoek et dan! heb je wel vriendinnen?? xxx |
| reactie 13
|
|
|
shannen verhagen Berichten: 897 |
Heay, Niet doen meid, Er zijn nog genoeg dingen, Wil je niet meer trouwen en kinderen krijgen, Meschien als je daar aan denkt kan je nog veder leven meid geen zelfmoorg plegen kom op niet doen, er zijn mensen die wel van jou houden en om jou geven geef niet op, gr shannen x |
| reactie 14
|
|
|
@Linos: ik heb op school wel vriendinnen maar di ebegrijpen mij niet dus daar praat ik nooit mee over mijn probleem. Ik heb wel vrienden die mij wel begrijpen maar die wonen in nederland en ik heb die nog nooit in het echt gezien want ik ken die van een forum. @Shannen verhagen: Ik wil later nooit trouwen en of ik kinderen wil dat weet ik nog niet en wie zegt dat ik ooit een man ga vinden. Wat wie wilt mij nu? |
| reactie 15
|
|
|
shannen verhagen Berichten: 897 |
Kom op okej je wilt dan niet trouwen, Maar er zullen mensen je heus wel leuk vinden geloof mij nou maar, Ik heb die gedachten ook gehad, maar ben er overheen gestapt als je mijn gedicht leest die ik er net op heb gezet dan snap je me schien wel , xxx |
| Naar boven | |