Gedichten check: KETTINGREACTIE!
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
De bedoeling van een kettingreactie is een vervolg van het gedicht. In dit geval zal de topicstarter beginnen met een gedicht, waarna de volgende forummer de laatste twee regels van het gedicht neemt en vanuit daar een nieuw gedicht schrijft. Het gedicht moet uit minimaal 6 regels bestaan, er is geen maximum. Een forummer mag geen vervolg op zijn eigen gedicht schrijven, maar moet wachten tot er een tussen zit. TS begint! -- In avondlijke nevelflarden zie ik mijn eigen voeten niet meer, Stemverheffingen slaan over, In zacht gefluister. Ik probeerde alleen, maar te luisteren, naar de zachte muziek, van zijn adem. Maar zelfs mooie woorden, kunnen niet beschrijven wat ik zie. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 123 |
ehhh. even een domme vraag tussendoor.. die schuingedrukte woorden.. zijn dat de laatste twee zinnen? :$ leuk idee!! x |
| reactie 2
|
|
|
Ja, de laatste zinnen die het begin van het volgende gedicht moet zijn, wordt schuingedrukt aangegeven. Als je trouwens iets wilt zeggen dat niet bij een gedicht hoort; zet er dan even ontopic voor. |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 123 |
oeps, sorry :$ ghehee. maar hier komt mijn gevolg maar laat ik wel even weg: Zelfs mooie woorden Kunnen niet beschrijven wat ik zie De kale bomen Donkere armen die in de lucht grijpen De zon Die zich stilletjes onder de horizon verschuilt En het water Die trots een gloed over zich draagt De warmte die ik nu voel Koester ik met liefde |
| reactie 4
|
|
|
De warmte die ik nu voel Koester ik met liefde Toch is mijn uitzicht zo vlekkeloos, En uitzichtloos als altijd. Met de zon aan het water, Alsof hij bijna verdrinkt, Hoop ik dat ik langzaam stik, In mijn eigen zee van tranen, Die ik in de loop van de jaren heb gecreeerd. |
| reactie 5
|
|
|
Marcoo Berichten: 818 |
In mijn eigen zee van tranen, Die ik in de loop van de jaren heb gecreeerd. In mijn horizon verbredend, aan een scala van talent, Ontwikkelend in tactiek, Zie ik een fleurige toekomst in het uitzicht, Elke stap in de goede richting, gaat richting een toppunt |
| reactie 6
|
|
|
Elke stap in de goede richting, gaat richting een toppunt Maar mijn voeten vertragen, Met elk woord die op mijn lippen rust. Zo kom ik er niet. Mijn weg vervolgt zich achteruit, Terug naar het verleden. Als we stoeien op het schoolplein, wil je me dan zachtjes duwen? En dat ik dan, om maar niet te vallen, me vast mag houden van jou. Ik wil je niet, ik hoef je niet meer, echt. Sinds gister ben je ouder en met kinderen ben ik slecht. |
| reactie 7
|
|
|
Sinds gister ben je ouder en met kinderen ben ik slecht Maar achter elke traan van verdriet, Schuilt een glimlach van herinnering, Die wordt gekoesterd door een herinnering van verdriet, Hoe je het ook doet, er is altijd maar een ding wat je moet... |
| reactie 8
|
|
|
Hoe je het ook doet, Er is altijd maar een ding wat je moet.. Dat waren haar laatste woorden, met alle herinneringen die erbij horen.. Ik weet het nog zo goed; Zand van verre reizen, legt een avontuurlijk laagje, over alles wat hier stilstaat. Struisvogels onthoofden het zand, ik kijk op en, neerwaarts gaan de druppels zon. Eindelijk schitterde de dag, Hij was nog nooit zo mooi geweest. |
| reactie 9
|
|
|
Eindelijk schitterde de dag, Hij was nog nooit zo mooi geweest. Al kijkend naar de positieve dingen, terugblikkend op wat al is geweest, zie ik mezelf al kijkend tegemoet. Schuift de moed je toch in de schoenen, ga dan eens op je kop staan! |
| reactie 10
|
|
|
Schuift de moed je toch in de schoenen, Ga dan eens op je kop staan! Mijn slapen bonken in de stilte, Van alle handstanden die ik maak. Ik voel me weer klein, En denk aan ons; met z'n tweetjes. Het liefst vind ik jou. Vandaag nog. Maar je bent verdwenen, Opgelost in onzorgvuldigheid. |
| reactie 11
|
|
|
Maar je bent verdwenen, Opgelost in onzorgvuldigheid. Je had je kamer moeten opruimen, notabene nog moeten zorgen voor het huishouden, Ga niet meer van school verzuimen, Dus ga ik vanaf nu jouw leven onderhouden! Niet linksom, dan rechtsom EDIT: sorry, wist niks beters. Mijn inspiratie is op |
| reactie 12
|
|
|
|
| reactie 13
|
|
|
Offtopic: de rest is allemaal eigenlijk niet zo heel veel bijzonders, wees eerlijk |
| reactie 14
|
|
|
Ontopic: Ik ben weer....? |
| reactie 15
|
|
|
Ja, jij mag weer gaan dichten |