Gedichten check: Gedichtjes van Roos.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 904 |
Ik dacht, ik zet even een reeks gedichtjes neer. Er zitten wat oudere, en wat nieuwere tussen, dus het kan zijn dat je eentje misschien al gelezen hebt. Als je een reactie geeft, wil je dan vertellen bij welke? -- Gedicht 1: Laat de regen mij vergeten, want Het miezert waar mijn hart ligt, Of lag, Of zit, of wat het ook mocht zijn. Het is over. Mijn hart, het stormt, Maar op een dag zou het voorbij zijn en, Langzaam gaan liggen, dat is me beloofd. Nu jagen mijn dromen, En laten ze kille zandwolken- Achter zich vormen er sporen, Van angst in het bladgoud terwijl, Tornado's van frustratie draaien over stenen en rotsen. De laatste vlagen van mijn bestaan, Zouden mijn afscheid zwaaien, Zolang het stormt. -- Gedicht 2: Ik kom niet dichterbij, Maar blijf op veilige afstand, Met je decadente hoogmoed, Breek je onze band. Want al je leugens, En al je spelen, Kunnen mij niet langer helen. Ik, mijn hart, mijn pijn. Want al je liefde, En zogenaamde beloftes, Zijn net zo zwak als je aandacht. Ik kan niet anders, Het doet me zeer, Mijn verstand vreest voor wat mijn handen gaan doen, Als ik je vertel: Ik ben de jouwe niet meer. -- Gedicht 3: De kracht van het leven, Ligt in je hart. Maar wat kan ik dan verwachten, Als ik wacht, stil in rust, Waar anderen slapeloze nachten hebben, Tot de zon de hemel kust. Wacht ik in stilte, Tot de maan in brokken op de aarde stort. Als vruchten van de bomen rotten, Besef ik, ik schiet nog tekort. Het is als een bodemloze put, Zonder einde in zicht, Als na het lange wachten jij uiteindelijk wordt, Waar ik mijn leven op richt. -- Gedicht 4: Zal het ooit ophouden? Het is als dweilen met de kraan open. Hij lacht, ik wacht. Tot de dag van gister aanbreekt. Is dit het punt, Waarop ik mag stoppen met huilen? Ik ben weer bij het begin, En hou m'n hoofd onder water om, Maar niet te hoeven horen wat gilt. Hij lacht, ik wacht. Op jou, tot je in stilte luistert, Hoe mijn hoofd op volle toeren draait, En hoe elk woord dezelfde vraag stelt: Ik ben, Alleen, kom weer terug, Bij me, ga met me mee, Alsjeblieft? -- Gedicht 5: Alle momenten stapelen zich op, Als ik zachtjes je tranen wegveeg. Langaam laat ik ze los, Een voor een. Net zoals een voor een, Al je lampjes uitgaan. De woorden die op mijn lippen rusten, Zijn als vier druppels bloed in de sneeuw. Ik wil je zo graag vasthouden. Je zakt weg. Eindeloos, Ik laat los. Nog eventjes. De klokt tikt. Ik laat je niet alleen. Ik blijf bij je. Welterusten kleintje. -- Gedicht 6: Iedere nacht als ik naar de hemel kijk, Zie ik een ster. Hij fonkeld en schitterd, Maar is voor mij onbereikbaar ver. Ik blijf iedere nacht praten, In de hoop dat hij me hoort. Als het stil blijft, Verdubbeld de pijn zich, Die dwars door m'n hart boort. Ik zoek iedere nacht naar een teken, Als verlichting van mijn pijn en verdriet, Wanneer op een keer de fonkelende ster tevoorschijn komt, Weet ik dat het goed is, Want ik weet zeker dat 'ie me ziet. -- Gedicht 7: Elke morgen, Als de zon opkomt, Zoek ik naar je. Elke avond, Als het duister invalt, Zoek ik naar je. Elke nacht, Als het donker overmeestert, Zoek ik naar je. Totdat ik besef, Dat ik niet meer hoef te zoeken. Je schaduw volgt me, Tijdens elke zoektocht. -- Gedicht 8: Koud voelt de plek, Dat vroeger zo warm was. Ik kan niet vechten, Voor iets dat er niet is. Ik kan ook niet verder, Door het pijnlijke gemis. Leeg was de plek, Die nu gevuld is met pijn. En dat komt omdat ik simpelweg, Zo graag bij je wil zijn. -- Gedicht 9: Bewegingloos bleef ze staan, Niet bereikbaar. Want het was de gedachte die haar verslond. Dus ze ging, Liet achter, Verliet. Geen vaarwel, Ze ging, naar het niets. In diepe rust vloog ze, Weg. Herinneringen waren gewist. Alles wat aan haar herinnerde werd gewist. Want ze had verloren van het mooie en tegelijk, Aangrijpende. Laat haar nu maar vliegen. -- |
| reactie 1
|
|
|
katink Berichten: 923 |
Super mooi! Vooral de gedichtjes vanaf 5 vind ik het mooiste. Echt...Sommige daar heb ik echt geen woorden voor.. Echt geweldig! Liefs |
| reactie 2
|
|
|
Dankje Katinka, lieve reactie! Liefs |
| reactie 3
|
|
|
Het is gewoon waar xx |
| reactie 4
|
|
|
ashley Berichten: 326 |
gedicht 9 is zo amazing mooi !:O serieus echt heel erg mooi daar kan je reuze trots op zijn !! |
| reactie 5
|
|
|
Hmm, gedicht 9 heb ik gister geschreven, hij is een beetje raar. Wat super trouwens dat je mijn gedicht op je kamer hebt hangen. Die heb ik volgens mij toen geschreven toen je neefje in coma lag, toch? Ik zal morgen nog wel zo'n reeks neerzetten. Liefs |
| reactie 6
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 20 |
Ik vind ze erg mooi, nicely done |
| reactie 7
|
|
|
ashley Berichten: 326 |
ja klopt het gedicht deed me heel erg aan me neefje denken en aan hoe ik me voelde |
| reactie 8
|
|
|
No problem, ik vind het gewoon erg bijzonder. Liefs |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 123 |
ik vind juist de mooiste gedichten die vóór de 5e anders dan katink. en die laatste is ook heel heftig. echt respect meid! heel mooi! xx' |
| reactie 10
|
|
|
Ik heb niet gezegd dat ik die niet mooi vind ofzo. Maar die andere zijn herkenbaarder en mooier, vind ik. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde! x |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 123 |
weet ik toch katink. alleen heeft iedereen andere voorkeuren. dat is juist leuk! x |
| reactie 12
|
|
|
Ja inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens x |
| reactie 13
|
|
|
Marcoo Berichten: 818 |
Hoi Roos, Ik vind al je gedichten gewoon hartstikke mooi, er zit eigenlijk geen mindere bij. Je pakt zulke mooie woorden, je zinnen sluiten perfect. Ik vind je gewoon een goede dichtster! Keigoed gedaan, laat nog eens zo'n leuke reeks zien. Groetjes Marco |
| reactie 14
|
|
|
Wat een super reacties. Het stimuleert me wel om verder te schrijven. Echt, super lief. Ik plaats zometeen nog wel even zo'n rijtje neer. Liefs |
| reactie 15
|
|
|
Marcoo Berichten: 818 |
Mooi dat het je verder stimuleert, waag het niet te stoppen haha |
| Naar boven | |