1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Alleen

datum 23-05-09 17:11
startpost
Verwijderde gebruiker
Even een kort krabbeltje, omdat ik niet de tijd had om een mooi gedicht te dichten.

--

Zal het ooit ophouden?
Het is als dweilen,
Met de kraan open.
Hij lacht, ik wacht,
Tot de dag van gister aanbreekt.
Is dit het punt,
Waarop ik mag stoppen met huilen?

Ik ben weer terug bij het begin,
En hou mijn hoofd onder water om,
Maar niet te hoeven horen wat gilt.
Hij lacht, ik wacht,
Op jou, tot je in stilte luistert,
Hoe mijn hoofd op volle toeren draait,
En hoe elk woord dezelfde vraag stelt;

Ik ben,
Alleen, kom weer terug,
Bij me, ga met me mee,
Alsjeblieft?

--
datum 23-05-09 21:02
reactie 1
katink
Mooi geschreven!

echt knap!
xx liefs<3
datum 24-05-09 14:05
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Dankjewel!

Xxx
datum 24-05-09 14:08
reactie 3
katink
Graag gedaan.

Heb je nog meer van dit soort gedichten? Ik zou ze graag willen lezen:$,

xx
datum 24-05-09 14:12
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Ik heb veel verschillende gedichten, op deze site staan er wat, maar lang niet alles.

En jij?

Liefs.
datum 24-05-09 14:18
reactie 5
katink
Ik heb ook niet alles op de site staan...

maar mijn gedichten zijn lang niet zo mooi als die van jou en ook niet zo leuk om te lezen omdat ze over niet al te leuke dingen gaan, snappie?

Maargoed...Jij kan t echt supergoed!

xx
datum 24-05-09 14:20
reactie 6
Verwijderde gebruiker
Ik heb gelezen over je anorexia. Ik vind het heftig, en erg goed, hoe je het op deze manier schrijft.

Bedankt voor je compliment, maar niemand is goed of beter dan anderen. Ik zeker niet. Iedereen heeft gewoon zijn eigen manier/stijl van schrijven, en het is maar net wie welke stijl mooi vindt.

Ik zal graag nog wat van je lezen.

Liefs!
datum 24-05-09 14:22
reactie 7
katink
Dank je:$.

Ja je hebt gelijk alleen ik vind m'n eigen gedichten altijd minder...

Ik heb nog wat gedichten toegevoegd maar die moeten nog gekeurd worden...
maar ik kan ze wel mailen als je wilt..?
xxx<3
datum 24-05-09 14:25
reactie 8
Verwijderde gebruiker
Ik mail liever niet i.v.m prive omstandigheden.

Je kan hier ook nog wat plaatsen, toch? Ook zal ik eigenlijk nog wel wat over je anorexia willen weten!

Liefs.
datum 24-05-09 14:29
reactie 9
katink
Okee is goed. Nou, ik mail liever wel, maar hier is ook goed hoor. Msn is nog makkelijker. Maar goed...

Wat wil je weten dan? Je mag alles vragen hoor, juist omdat ik je niet zo goed ken vind ik het niet zo heel moeilijk om er antwoord op te geven...dus vraag maar raak.
xx
datum 24-05-09 14:32
reactie 10
Verwijderde gebruiker
Hoe komt het eigenlijk dat je anorexia hebt? Hoe lang heb je het? Krijg je hulp? Etc. Etc. Etc.

Dit is niet zo subtiele manier, maar ik ben echt heel nieuwschierig! Vertel maar gewoon het hele verhaal, ik heb de tijd!

Liefs.
datum 24-05-09 14:33
reactie 11
katink
Toen ik in de brugklas zat, hadden we het in de pauze een keer over dik zijn, niet eten, jeweetwel. Een meisje uit mijn klas zei dat ik eigenlijk wel dik was, dat ze mij niet wilde zijn. Omdat ik al onzeker was, geloofde ik het. Ik ging aan de lijn doen, eerst gewoon iets minder snoepen, iets meer sporten. Maar al snel was dat niet meer genoeg. Ik sneed ook, en ik dacht er steeds vaker aan om zelfmoord te plegen. Ik was ervan overtuigd dat er niemand van me hield, dat er niemand was die om me gaf.
Ik had dit wel eens met m\'n mentor besproken, en hij stuurde me naar de school-psycholoog. Maar omdat ik zo gesloten was, hielp dat niet. Ik ging maar door met lijnen en werd steeds somberder.
Eind brugklas hoorde ik voor het eerst iets over Pro-ana en die sites. Ik ging daar maar eens kijken, misschien dat dat me kon helpen. Toen ik dat voor de eerste keer allemaal las, kon ik het niet begrijpen. Maar toch kwam ik terug, en ik begon het steeds beter te snappen. Zo is Ana in mijn leven gekomen, ze is langzaam mijn hoofd ingeslopen.
Mijn ouders wisten ondertussen wel wat, en ik ben bij allerlei hulpinstanties geweest en bij verschillende psychologen. Maar ik bleef gesloten en ik bleef naar Ana luisteren. Het werd steeds erger. Thuis moest ik eten, maar ik wilde niet, dus begon ik met spugen, laxeerpillen...De zelfmoordgedachtes waren er nog steeds en ook nog steeds sneed ik.
Ik zit nu in de derde en Ana is alleen maar erger geworden.
Ik krijg nu hulp, en ik weet dat ik met Ana moet stoppen, maar het is zo moeilijk...ik heb nu echt besloten om met Ana te stoppen (vandaar die gedichten), voor een hele lieve vriendin van mij. Maar Ana is boos, en ik blijf naar haar luisteren, ik blijf spugen en laxeerpillen slikken. Ik heb laatst geprobeerd om zelfmoord te plegen, ik weet dat ik het niet moet doen, maar mijn leven is 1 grote chaos nu...
Het erge vind ik, dat het mijn eigen schuld is dat ik nu zo ongelukkig ben. En ik weet dat Ana me veel verdriet doet, maar toch hou ik van haar...
Als ik nu in de spiegel kijk, zie ik een vies, dik lichaam. Veel mensen zeggen dat ik mooi slank ben, en ik weet het echt niet meer...ik haat het om naar mezelf te kijken, ik ben mijn eigen lichaam zo zat...ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen, want hoe word ik dun als ik stop met Ana...?
datum 24-05-09 15:03
reactie 12
Verwijderde gebruiker
Jeetje. Ik ben er serieus sprakeloos van. Ik kan natuurlijk niets voor je doen, of voor je betekenen. En ik kan wel zeggen dat je moet stoppen, maar daar heb je niet zoveel aan.

Wat ik wel kan doen is je vertellen dat ieder mens op zijn eigen manier mooi is. Als er een tweede persoon in je hoofd zit, ben je niet alleen meer lichamelijk ziek, maar zit het ook tussen je oren. Al zit anorexia natuurlijk tussen je oren. Dat meisje die in de brugklas zei dat je dik was, meende het waarschijnlijk niet. Alle meisjes in de brugklas zijn onzeker. Een nieuwe school, iedereen wil graag mooi en leuk zijn. Je zal jezelf opnieuw moeten leren mooi vinden en waarderen. Want ook jij bent mooi en leuk, omdat jij gewoon jij bent. Probeer te stoppen met snijden, probeer op de momenten dat je drang hebt in te zien dat je er niets mee opschiet, en dat het ook niet helpt in het proces van beter worden. Zelfmoord is geen uitweg, je laat alle mensen die van je houden ( en die zijn er zeker!) met ondraagelijk verdriet achter. Blijf naar hulpinstanties gaan/zoeken. Alleen red je dit niet, omdat Ana altijd in je hoofd zal blijven. Probeer Ana op de een of andere manier ook langzaam te laten verdwijnen, hoe moeilijk het ook is..

Ik zie je denken, zij heeft makkelijk praten. Maar ik heb het serieus met je te doen, en wil serieus graag van je blijven horen!

Heel veel liefs.
datum 24-05-09 15:08
reactie 13
katink
Dank je!

Weet je, ookal ken ik je niet zo heel goed, zulk soort dingen die je zegt of schrijft, geven me wel de kracht, net even genoeg kracht om toch door te gaan.
Ik weet dat je gelijk hebt, maar eten is zo een ramp voor mij, ik kan niet normaal van eten genieten zoals jij waarschijnlijk wel...ik kan niet gewoon eten zonder te spugen of laxeerpillen te slikken. Ik baal daar heel erg van, maar het gaat echt niet. Daarom ben ik nu in therapie. Ik heb geleerd dat ik moet vertellen en praten om dit over te laten gaan. Maar het is en wordt een hele lange moeilijke weg die ik niet alleen aan zal kunnen...

xx
datum 24-05-09 15:17
reactie 14
Verwijderde gebruiker
Je moet ergens de kracht vandaan zien te halen om door te gaan. En je moet inderdaad langaam bij beetje opnieuw leren eten. Je hoeft niet te beginnen met dingen die vol zitten met koolhydraten, vetten en calorieeen. Je moet beginnen met een droog stukje brood, en zo langzaam opbouwen. Blijf in ieder geval praten, vechten, en volhouden.

Ik heb hier natuurlijk totaal geen verstand van, maar ik vertel je wat mijn gevoel zegt!

Liefs.
datum 24-05-09 15:21
reactie 15
katink
Ik weet dat je gelijk hebt, ik weet dat ik moet eten, maar ik kan het niet...
Ik slaap ook nog eens heel slecht dus ik heb bijna geen energie meer...en werken aan jezelf met zo weinig energie is echt moeilijk...ik probeer vol te houden, voor de mensen die van me houden...hoe moeilijk het ook is. Er zijn zoveel mensen die ik zoveel pijn heb gedaan, dat ik het goed kan maken door door te gaan, niet op te geven en ervoor te vechten, tegen Ana te vechten.
Ik ben alleen bang dat het me niet gaat lukken, omdat Ana zo ontzettend sterk is en ik niet veel kracht meer heb...Maar ik zal door moeten gaan..

xx

Ik vind het jammer dat je niet wilt mailen of msnen, dat zou ik fijn vinden, maar ik snap het wel hoor, wil je wel via dit contact houden?

Liefs<3
Naar boven

Reageren op: Alleen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.